През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
По-успешен се оказва вариантът ГАЗ-560, който получава двигател Steyr. Формално, този мотор (на снимката) е съветско производство, но всъщност в основата му е агрегат на австрийската фирма. Турбодизелът с обем 2,1 литра развива 95 к.с., като се справя напълно прилично. Проблемът му е, че в Русия никой не се интересува от дизелови коли.
Направен е още един опит - ГАЗ-31105 с 2,4-литров двигател Chrysler със 137 к.с., който се поставя малко преди пенсиониране на Волга. Моторът също не е лош, но да караш Волга със 170 км/ч предизвиква повече притеснение, отколкото удоволствие.