През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Lada Niva и Peugeot
Дилъри от Западна Европа постоянно се опитват са сменят двигателя на популярната в техните страни Lada Niva, която привлича клиенти с ниската си цена. Първият е опит е направен от руската компания Лада Експорт, който започва да произвежда ВАЗ-21215 с двигател Peugeot XUD9. Неговият работен обем е 1,9 литра, а мощността - 65 к.с. Това е добро решение, но то се оказва твърде скъпо и тази Нива не предизвиква интерес нито в Русия, нито в чужбина.
Дилъри от Западна Европа постоянно се опитват са сменят двигателя на популярната в техните страни Lada Niva, която привлича клиенти с ниската си цена. Първият е опит е направен от руската компания Лада Експорт, който започва да произвежда ВАЗ-21215 с двигател Peugeot XUD9. Неговият работен обем е 1,9 литра, а мощността - 65 к.с. Това е добро решение, но то се оказва твърде скъпо и тази Нива не предизвиква интерес нито в Русия, нито в чужбина.