През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
По-късно компанията ГАЗ започва да произвежда комплекти за моделите ГАЗ-24-76 и комбито ГАЗ-24-77, които са оборудвани с дизелов мотор Indenor-Peugeot с мощност 70 к.с. Търсенето обаче е слабо и са произведени едва 200 бройки.
Има и още по-рядка версия - ГАЗ-24 с бензинов V6 с обем 3,0 литра и мощност 144 к.с. Тази Волга вдига 170 км/ч, но това така и не е оценено и нейното производство бързо е спряно. Направени са опити на модела да се поставят мотори от Mercedes и BMW, но те не стигат до производство.