През последните няколко десетилетия някои автомобили JDM (това са модели, проектирани да отговарят на разпоредбите в Япония и на вкусовете на местните клиенти) постигнаха култов статут, но това съвсем не означава, че всички японски коли си заслужават парите. През 80-те години местните производители започнаха да експериментират, тъй като имаха процъфтяващ местен пазар и американските потребители бяха готови да купят почти всичко, което направиха.
Тогава стартира и JDM-революцията, която създаде невероятни автомобили, но в същото време японските компании научиха по трудния начин, че увеличението на мощността невинаги върви ръка за ръка с високата надеждност. След години фирмите се върнаха към стария си стил, като заложиха на следване на пазарните тенденции и почти пълно избягване на иновациите. А на пазара на употребявани автомобили останаха доста иновативни модели, които е добре да се избягват, тъй като ще струват доста скъпо на собствениците им и след покупката.
10 класически японски коли, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Разходите за поддръжка на автомобил с роторен (Ванкелов) двигател са високи, а разходът му на масло е ужасен и се увеличава непрекъснато, тъй като голяма част от него изгаря в горивната камера. Това налага честа смяна на уплътненията. Дори добре поддържаните автомобили се нуждаят от ремонт на двигателя на всеки 70 000 – 80 000 км, така че RX7 не е добро предложение, тъй като ще глътне страшно много пари.