През последните няколко десетилетия някои автомобили JDM (това са модели, проектирани да отговарят на разпоредбите в Япония и на вкусовете на местните клиенти) постигнаха култов статут, но това съвсем не означава, че всички японски коли си заслужават парите. През 80-те години местните производители започнаха да експериментират, тъй като имаха процъфтяващ местен пазар и американските потребители бяха готови да купят почти всичко, което направиха.
Тогава стартира и JDM-революцията, която създаде невероятни автомобили, но в същото време японските компании научиха по трудния начин, че увеличението на мощността невинаги върви ръка за ръка с високата надеждност. След години фирмите се върнаха към стария си стил, като заложиха на следване на пазарните тенденции и почти пълно избягване на иновациите. А на пазара на употребявани автомобили останаха доста иновативни модели, които е добре да се избягват, тъй като ще струват доста скъпо на собствениците им и след покупката.
10 класически японски коли, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
През последните години четвъртото поколение на Supra става все по-популярно благодарение на главната си роля в няколко нови фирма и игри. Версията с механични скорости е много желана, особено сред любителите на дрифта, но тя също е сред автомобилите, които много хора вече могат да си позволят, но трябва да избягват. Единственото качествено нещо в тази кола е легендарният двигател 2JZ-GTE, но всичко друго се разпада след време. Вариантът с автоматична скоростна кутия е по-достъпен, но и той не си струва усилията.