IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производството на електромобил е с 32% по-вредно за околната среда

Замърсяването с CO₂ се дължи най-вече на метала в батериите, показва ново проучване

Експерти от Националната лаборатория Argonne в Чикаго проведоха проучване и установиха, че от гледна точка на общия въглероден отпечатък автомобилите, захранваните с батерии, са много по-вредни за околната среда, отколкото моделите с традиционен двигател с вътрешно горене, съобщава Reuters.


електромобили


С течение на времето, превозните средства на ток стават по-екологични, тъй като те не отделят вредни емисии. Експертите са взели предвид хиляди различни фактори, вариращи от вида на метала, използван в батериите, до количеството алуминий и пластмаса в структурата на превозните средства.

„Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията.

Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища, електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км.

В Норвегия, където подобен добив отдавна е забранен, равновесието се постига след пробег от 14 000 км. За САЩ, където 1/4 от общото производство на електроенергия идва от изгарянето на въглища, тази цифра е 21 735 км.

Изследването показва, че производството на среден електрически автомобил генерира 47 грама въглероден диоксид на миля (около 1,6 километра). И това е само на етапа на производство до момента на прехвърляне на купувача. За подобен бензинов автомобил се генерират 32 грама CO₂ на миля.

Все пак има и нещо положително в резултатите от анализа – дори в най-лошия случай, когато електрическа кола по време на експлоатация се зарежда само от мрежа, захранвана от въглища, тя ще отделя 4,1 тона CO₂ във въздуха годишно, докато цифрата за бензинов автомобил ще бъде над от 4.6 тона.

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 9 rate down comment
    до 8 ( преди 2 години )
    Напротив, даже като навлязат електричките и въобще новите технологии, колите ще се карат почти сами и ще се возим още повече. Много хора които са си купили електрички споделят че са започнали да карат още повече, липсата на бръмчене, вибрации, миризма, съчетано с лесното управление прави много по-комфортно пътуването.
  • #9
    8 rate up comment 18 rate down comment
    Драйвъра ( преди 2 години )
    Защо не сте написали, че статията е платена!? Толкова елементарни неща изсмукани от пръстите не съм виждал скоро. Дори човек с минимални познания по темата не би се вързал на глупостите ви, а да ги напише някой, трябва да е доста добре подплатена тази излагация. Петролното лоби, което оперира всяка година с трилиони $, естествено, че може да отдели някоя троха за продажните медии...
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв петрол, какви 100 000 км? Тук става въпрос само производството.
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    "...не можем да спрем да се возим....". Всъщност точно това е една от целите на новият световен ред които предстои да бъде разгърнат в следващите 30г. Искат точно да спрем да се возим. Да се намалят безсмислените пътувания с 90% и да се ограничи глобалния транспорт на стоки за сметка на локалното производство. Този модел който имаме сега създава огромни дисбаланси както в икономиката така и в природата. Това едни да са държави-фабрики а други да са кредитни консуматори скоро ще приключи.
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    32% нещо много скромно ми се вижда - 30% е само разликата в теглото между Корола и Модел 3 с най-малката батерия. А в Королата преобладава стоманата, която има сравнително малък въглероден отпечатък в сравнение с алуминий (х5 спрямо стомана), кобалт, никел (x8), манган и литий. Според carboncounter-дот-com който е на MIT, разликата е към 60%.
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    В тая статия нема една вярна сметка, ама не ми се разправя да ви ограмотявам - откривайте си лъжите сами или вярвайте на всяка простотия за която някой тарикат е взел маса пари да "изследва"...
  • #4
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Много по-просто е пич - потърси инфо колко СО2 се отделя за производството на батерия, колко е средно за кВч електроенергия и колко ще коства рециклирането и тогава можеш сам да си сметнеш, че те лъжат :) ПРОИЗВОДИТЕЛ отдаден на електричките като Volvo/Polestar обявиха, че разликата при производството е 10 тона и не е никак чисто! Сам сметни кога ще ги избиеш
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    ....... ( преди 2 години )
    Всичко е много просто.Ако имате бизнес за милярди (добивате петрол) и се появи някой, който може да направи петрола практически ненужен, вие няма да му се радвате хич.Точно в този момент се сещате, че имате много пари и можете да платите за да го оплюят, колко е лош. Плащате и лъжите тръгват.Същото е с вредата от електронните цигари. Един вид пушете нормални цигари, те са по-добри. И като Филип Морис направи електронни цигари с тютюн тез публикации спряха. О чудеса, вече не са вредни...
  • #2
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    а добивът на редки метали, преработката им и бъдещото рециклиране викаш е много чисто :D
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Продължавам да смятам че добивът да петрол, танкерите и въобще пренасянето му до потребителя причинява толкова много замърсявания и еко катастрофи и в моретата и на сушата, че всяко сравнение губи смисъл. Все пак всичко опира до пари, не можем да спрем да се возим дали на бензин или на ток, икономиката иска движение.