IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждащите се хибриди се оказват 4 пъти по-малко ефективни

Проучване показва, че шофьорите на PHEV не ги използват правилно

Години наред се твърди, че plug-in хибридните автомобили (PHEV) са преходът на човечеството към изцяло електрически превозни средства, като основните им предимства са по-ниският разход на гориво и по-малкото вредни емисии. Проучване на екип от Института за системи и иновации Фраухофер обаче показва, че това не е точно така.


PHEV


Според тях, в реалния свят PHEV използват повече изкопаеми горива и отделят до 4 пъти повече CO2, отколкото съобщават техните производители. А причината е, че шофьорите им не използват както трябва техните електрически двигатели.

Изследването на учените анализира данните за реалния разход на гориво и годишния пробег на 100 000 зареждащи се хибридни автомобила в в САЩ, Канада, Китай, Германия, Холандия и Норвегия. Установено е, че вредните емисии СО2 са между 50 и 300 гр/км, което е 4 пъти повече от резултатите, постигнати при лабораторни тестове - като по новия цикъл WLTP, така и по стария - NEDC.

Както е известно, PHEV-автомобилите комбинират двигател с вътрешно горене и поне един електромотор, захранван от батерия. Той може да се зарежда както по време на движение, така и от външен източник. На теория, тези коли разполагат с най-доброто от двата свята и съответно да харчат много по-малко гориво.

Това обаче се променя, тъй като шофьорите на зареждащи се хибриди почти никога не ги зареждат в ежедневието си. Така, когато батерията се изтощи, те преминават изцяло на двигател с вътрешно горене, което ги прави много по-неефективни, отколкото биха могли да бъдат.

Германските учени са категорични, че тяхното проучване не е срещу разпространението на PHEV-автомобили, а срещу начина за тяхното използване. И настояват за въвеждане на нови начини за насърчаване на водачите за зареждане от външни източници на техните превозни средства. Така те ще се използват по предназначение.

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    к. к. ( преди 2 години )
    Купих плъгин хибрид(за ауто на ток в БГ няма инфраструктура)не заради емисиите СО2, а заради нулевите емисии на NO и SO и твърдите частици. CO2 е безвреден газ, полезен в природата, храна за растенията, набеден, че причинява глобално затопляне. Това е измама, следващите 25 г. ни чака застудяване поради намалената слънчева активност. Тези учени, които говорят за глобално затопляне и климатични промени, са нищо повече от климатични престъпници! Трябват ни чисти автомобили, а не безвъглеродни!!!
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    к. к. ( преди 2 години )
    От 2019 г. карам плъгин хибрид. Зареждам го нощем в гаража. Лятото пробегът е 40-45 км., зимата - 25-30 км. Карам доста агресивно. В града съм само на ток, на магистралата - дизел. Разход на разстояния до 100 км - 3 л/100 км. До - морето - разстояние над 400 км., със скорост 140-150 км./ч - 5-6 л./100 км. ВИНАГИ зареждам батерията. На морето в хотела като зареждим батерията, карам през цялата почивка на ток. Не замърсявам въздуха нито в града, нито в глокорта... Ефектът е голям, поне според мен.
  • #7
    6 rate up comment 17 rate down comment
    ники ( преди 2 години )
    Явно нестава дума за Тойота тя ги произвежда серийно от 97 год насам и са най добрите хибридни системи на пазара Другите сега откриха топлата вода нормаллно е германския инженер да си мисли че може да ги прави както казва един приятел някой му е отворил главата изакал се е вътре затворил я е и му е казал че може да прави автомобили айде честито на всички мазохисти честит Великден
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Jm ( преди 2 години )
    Чакайте малко, идеята на хибридните двигатели изобщо не е да се карат само на ток. Целта при тях е ДВГ да работи във възможно най-оптималния си режим, да зарежда батерията, а електродвигателя да поема старт-стопния режим на работа. Допълнително към това се добавя и рекуперирането на енергията при спиране, движение по надолнище и т.н. Дори Приус - най-продавания Тойота хибрид изобщо няма (поне в старите си модели) възможност за зареждане.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    4 -- В стативата са изкарали че нямат навик, но дали е наистина така или нямат възможност да го зареждат са 2 коренно различни неща. Аз ако нямам възможост да го зареждам, едно че няма да взема, или ако взема ще го ползвам стил Ф1. Батарията за ускорение само и дозареждане в движение.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    snesan ( преди 2 години )
    PHEV хибридите са направени да се карат предимно на батерия и чак тогава при нужда на ДВГ.Но е прав колегата,че колата се взима заради субсидия.Но и как се кара с такъв малък двигател не е много ясно
  • #3
    32 rate up comment 5 rate down comment
    nteiu ( преди 2 години )
    Не бързйте да се показвате като коне с капаци, които не правят разлика между реалността и собствените си вярвания. Къде в статията се твърди, че всъщност някой ви лъже и PHEV хибридите не са ефективни?Причината е, че собствениците им нямат навик да ги зареждат. Оттам и следствието.
  • #2
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Артист ( преди 2 години )
    Аз си зареждам Хюндая всяка вечер. И да , ако нямаш гараж , няма смисъл. Но за който има/или къща с двор/ си е ОК.
  • #1
    28 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Отдавна е ясно това, както и че хибрид се взима само заради данъчните облекчения.Проблема е, че ако не си в самостоятелна къща, е доста трудно упражнение да си сложиш зарадна станция (поне в Германия). А ако няма наблизо (50-100м) - никой няма да се занимва и да тъси дори.