Години наред се твърди, че plug-in хибридните автомобили (PHEV) са преходът на човечеството към изцяло електрически превозни средства, като основните им предимства са по-ниският разход на гориво и по-малкото вредни емисии. Проучване на екип от Института за системи и иновации Фраухофер обаче показва, че това не е точно така.
Според тях, в реалния свят PHEV използват повече изкопаеми горива и отделят до 4 пъти повече CO2, отколкото съобщават техните производители. А причината е, че шофьорите им не използват както трябва техните електрически двигатели.
Изследването на учените анализира данните за реалния разход на гориво и годишния пробег на 100 000 зареждащи се хибридни автомобила в в САЩ, Канада, Китай, Германия, Холандия и Норвегия. Установено е, че вредните емисии СО2 са между 50 и 300 гр/км, което е 4 пъти повече от резултатите, постигнати при лабораторни тестове - като по новия цикъл WLTP, така и по стария - NEDC.
Както е известно, PHEV-автомобилите комбинират двигател с вътрешно горене и поне един електромотор, захранван от батерия. Той може да се зарежда както по време на движение, така и от външен източник. На теория, тези коли разполагат с най-доброто от двата свята и съответно да харчат много по-малко гориво.
Това обаче се променя, тъй като шофьорите на зареждащи се хибриди почти никога не ги зареждат в ежедневието си. Така, когато батерията се изтощи, те преминават изцяло на двигател с вътрешно горене, което ги прави много по-неефективни, отколкото биха могли да бъдат.
Германските учени са категорични, че тяхното проучване не е срещу разпространението на PHEV-автомобили, а срещу начина за тяхното използване. И настояват за въвеждане на нови начини за насърчаване на водачите за зареждане от външни източници на техните превозни средства. Така те ще се използват по предназначение.