Концернът Stellantis възражда своето подразделение за улични и състезателни технологии, за да върне магията на производителността в автомобилите от марките Chrysler, Dodge, Jeep и Ram. Негов ръководител ще бъде бившият шеф на Dodge и настоящ изпълнителен директор на Ram Тим Кунискис, който обещава, че бъдещите SRT автомобили ще имат „по-голяма производителност, отколкото сме виждали досега“.

Stellantis загуби много фенове зад океана, когато пенсионира Hemi V8 и се опита да убеди същите тези хора, че електрическият автомобил е истински muscle-car. Сега автомобилният производител предприема стъпки, за да поправи тази бъркотия, и една от тях е да даде нов живот на своето високопроизводително SRT подразделение.
Повече от 20 години емблемата Street and Racing Technologies се носеше от всичко - от яркия компактен Neon SRT-4 до чудовищния SRT Viper, въпреки че екипът зад SRT може да проследи произхода му до 80-те години на миналия век. Stellantis обаче закри отдела SRT през 2021 и в момента единственото предложение с емблемата SRT е Durango, задвижван от Hellcat.
Нещата обаче ще се променят, а добрата новина за закоравелите фенове е разкритието кой ще ръководи това рестартиране на SRT. Тим Кунискис, който като шеф на Dodge тласна марката да прави автомобили като Challenger SRT Demon 170, ще ръководи SRT, както и Chrysler, Dodge и Jeep. Той ще продължи и като главен изпълнителен директор на Ram, позиция, която прие през декември 2024, седем месеца след като се пенсионира от Dodge.


0