Европа се стреми към нулеви емисии, но все още е в преходна фаза и не иска да поставя ограничения върху електрификацията на автомобилите. Така тя ще засегне и превозните средства с горива, считани за „алтернативни“.
Европейската комисия вече е дала зелена светлина за поставяне на меки хибридни системи и на автомобили, задвижвани на метан, пропан-бутан и дори етанол. Решението е публикувано днес, като става ясно, че то се основава на искането на няколко производителя - Ford, Volkswagen, Renault, Honda и марки от новата група Stellantis.
Бъдещите такива хибриди ще бъдат разделени на две групи - едните с 12-волтови стартер-генератори и други с 48-волтови. Това са и двете "меки" хибридни системи, които и досега се използваха от производителите за техните модели.
Новата договорка ще помогне на големите автомобилни компании да постигнат новите екологични стандарти в ЕС. За да стане това, новите хибриди, работещи с метан, природен газ и етанол трябваше да бъдат официално определени от ЕК като "автомобили, подходящи за определяне на икономии на CO2", както преди време стана с бензиновите и с дизеловите модели.
Снимка: Motor1