IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европа електрифицира всичко - идват хибриди на газ и на метан

ЕК даде зелена светлина за използване на 12 или 48-волтови системи при колите с алтернативно гориво

Европа се стреми към нулеви емисии, но все още е в преходна фаза и не иска да поставя ограничения върху електрификацията на автомобилите. Така тя ще засегне и превозните средства с горива, считани за „алтернативни“.


газов уредба


Европейската комисия вече е дала зелена светлина за поставяне на меки хибридни системи и на автомобили, задвижвани на метан, пропан-бутан и дори етанол. Решението е публикувано днес, като става ясно, че то се основава на искането на няколко производителя - Ford, Volkswagen, Renault, Honda и марки от новата група Stellantis.

Бъдещите такива хибриди ще бъдат разделени на две групи - едните с 12-волтови стартер-генератори и други с 48-волтови. Това са и двете "меки" хибридни системи, които и досега се използваха от производителите за техните модели.


газова уредба


Новата договорка ще помогне на големите автомобилни компании да постигнат новите екологични стандарти в ЕС. За да стане това, новите хибриди, работещи с метан, природен газ и етанол трябваше да бъдат официално определени от ЕК като "автомобили, подходящи за определяне на икономии на CO2", както преди време стана с бензиновите и с дизеловите модели.

Снимка: Motor1

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Историята ( преди 1 месец )
    Електрификация + съветска власт...
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има хляб в колите на газ, но за Европа може да не са много подходящи, тъй като има доста студени зими и няма да могат да палят, но ако се подгряват на ток този проблем няма да съществува. Иначе в Корея е пълно с коли, които са само на газ - не могат да вървят на бензин. Но това са последни издихания на ДВГ. Вече са решили, че бъдещето е в електрическите коли щем не щем. Аз лично ги харесвам и ако ги направят използваеми, ще се кефя. Ама явно нарочно няма да ги направят.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До N5 ( преди 1 месец )
    Не мога да ти дам категоричен отговор. Явно на големите пазари няма търсене на тази технология. Иначе си прав - продан-бутона би могъл да се превърне в много ефективно гориво ако се инвестира в него. Той може да се ползва в двигатели с по-голяма степен на сгъставяне от стандартния бензин-95 заради по голямото октаново число. Това потенциално би могло да създаде доста икономичен и мощен мотор.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 1 месец )
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 2: В западна Европа не е рядко явление Приус такси на газ. до 5: По принцип съм съгласен с теб и уважавам пропан-бутана, но и той иска преработка като бензина, което му намалява екологичността, но пак е по-добре защото няма СО (без 2) и сяра в емисиите му. Виж метана той май излиза готов за употреба (или с мининална преработка).
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    1234 ( преди 1 месец )
    ЕС забрани южен поток и си направи северен
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Antonv70 ( преди 1 месец )
    1 Рав4 Прайм с газова ми звучи чудесно. А не държа да е направено от завода майка.
  • #7
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Щирлиц ( преди 1 месец )
    А какво ще правим с добива на петрол?Нали не мислите,че арабите ще умрат от глад доброволно?
  • #6
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Тикв ( преди 1 месец )
    Някой смята ли заводите за " еко" акумулатурите какво вкарват в атмосферата?
  • #5
    40 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Нокога не съм разбирал защо автомобилните производители не заложиха на развитие на т.нар. алтернативни горива. Според мен особено пропан-бутана би могъл да има доста добро бъдеще, но явно има причина тази технология да не се развива.