IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще остане ли Европа без японски автомобили?

Повечето производители от Страната на изгряващото слънце трябва да вземат трудно решение

През юли миналата година Mitsubishi обяви, че напуска европейските пазари и с това загатна за големите проблеми, с които японските производители (с изключение на Toyota) се сблъскват в региона. А те са все по-строги стандарти за вредни емисии и технически изисквания, които превръщат Европа в трудно място за правене на бизнес, още повече ако големите пазари са другаде.


Mitsubishi Outlander


Mitsubishi се изтегля от Стария континент, след като завърши производството на сегашното си поколение автомобили, за да се насочи върху своя печеливш пазара в Югоизточна Азия. Така марката слага край на присъствието си в региона, което започна още през 1975 години. Преди нея - през 2013 година, това направи и производителят на малки леки коли Daihatsu.

Друг японския производител - Subaru, едва оцелява в Европа, след като за първите 9 месеца на 2020 година продаде само 13 359 автомобила на континента. В същото време Suzuki отчете спад от 40% на продажбите си в региона, което е много по-лош резултат от общия за автомобилната индустрия по време на пандемията от коронавирус (29%).


Nissan


Сериозни проблеми изпитва и Nissan, който доскоро спореше с Toyota за титлата "азиатски производител №1 в Европа". Компанията отчете наполовина по-малко продажби от конкурента си за първите 10 месеца, като нейният пазарен дял на континента спадна до 2,5%, а този на Toyota се увеличи до 5,4%. И при друг производител от Япония - Honda, нещата не вървят, като марката отчете по-голям спад от общия за индустрията - 33%.

"Новият регламент за вредните емисии, както и тежките условия на пазара заради огромния натиск върху премиум-сегмента и вътрешната конкуренция изправят японските производители пред кошмарен сценарий, тъй като става въпрос за оцеляването им на пазара в Европа", коментира Сами Чен, старши анализатор в LMC Automotive.


Subaru Ascent


Големият проблем е свързан именно с вредните емисии, тъй като от този година производителите ще плащат огромни глоби, ако автомобилите им не успеят да покрият новите стандарти в ЕС и във Великобритания. Компаниите са принудени да инвестират в електрически превозни средства, които да им помогнат да оцелеят през следващите 10 години.

Към момента производители като Mazda, Suzuki и Subaru нямат ясни стратегиите за електрификация на моделите си Европа, категорични са експертите. В същото време Стария континент си остава вторичен пазар за повечето от тях. Suzuki, например, продава едва 14% от новите си коли в Европа, докато при Subaru този дял е още по-малък. Затова и не е изненада, че японските компании предпочитат да гледат към пазарите в Северна Америка, Китай и Япония, където шансовете им са много по-големи.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Дай Боже!
  • #32
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами на всички, които много говорят за "пластмасови японски коли", ниско качество и тем подобни мога да ги поканя да направят кръгче на IS300h. Да седнат в колата и да ми намерят една нискокачествена или скърцаща пластмаса. Странно, но лично аз го намирам за много по-качествено изработен от която и да е друга премиум-марка- пряко го сравнявам с БМВ и МБ. За пояснение за тези, които даже не са чували за тази марка- японска е!
  • #31
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Споко, като си заминат японците ще дойдат китайците.И без това китайците са номер едно в момента при електромобилите, а японците никакви ги няма. Те разчитат на стари лаври ама ако не се променят, не само от европа ами и от много други пазари ще трябва да се оттеглят.
  • #30
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Деян ( преди 3 години )
    Срамно само че протокола за екологията е подписан във Киото..
  • #29
    22 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 3 години )
    Пич много си ***, да кажеш, че японците страдат от липса на качество е просто малоумно. Карай си Пежото, Реното или Фиата ***, най-големите ***
  • #28
    24 rate up comment 6 rate down comment
    robi ( преди 3 години )
    Европейците нямат нито финансовия нито умствен ресурс на Азиатците.Назад сме векове след Япония.Тук няколко *** *** са написали хуморески в смисъл да се махали били пластмасови и т.н.Съветвам ги да се запишат за психиатър и да сменят хаповете.
  • #27
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Ганьо ( преди 3 години )
    Проблема на Японските коли е именно,че европееца им налага много големи мита и такси включително имат прекалено високи изисквания за вредни емиси,които очевидно не засягат европейските марки.Това ги кара да предлагат само малки двигатели и по-базови модели.В Америка примерно една Тойота с най-мощния двигател е 2 пъти по-евтина отколкото в Европа с малко двигателче.Просто Европа се управлява от ***,които я водят към своята гибел.Който е умен ще избяга от Еврогейския саюз навреме.
  • #26
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Един ( преди 3 години )
    След като карах над 14 г нови тойоти ,от които съм доволен ,вече се спирам на по хубави и по модерни коли ,защото тойотите скочиха двойно ,а вече са спънати ,без дизайн и пълни с пластмаса вътре ,освен това липсват и адекватни хибриди ,едно Пежо и Хюндай вече са с хиляда пъти по добър дизайн и показатели ,преди не ги поглеждаме!
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    пак е сулю ( преди 3 години )
    конглокенция му е майката
  • #24
    10 rate up comment 2 rate down comment
    сулю ( преди 3 години )
    Моля някой да преведе думата конгклогенция, откъде я изкопаха? Някой май се мисли за голям капацитет...има една дума и тя е конглокенция. Невежи форумни фенчета.