IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще остане ли Европа без японски автомобили?

Повечето производители от Страната на изгряващото слънце трябва да вземат трудно решение

През юли миналата година Mitsubishi обяви, че напуска европейските пазари и с това загатна за големите проблеми, с които японските производители (с изключение на Toyota) се сблъскват в региона. А те са все по-строги стандарти за вредни емисии и технически изисквания, които превръщат Европа в трудно място за правене на бизнес, още повече ако големите пазари са другаде.


Mitsubishi Outlander


Mitsubishi се изтегля от Стария континент, след като завърши производството на сегашното си поколение автомобили, за да се насочи върху своя печеливш пазара в Югоизточна Азия. Така марката слага край на присъствието си в региона, което започна още през 1975 години. Преди нея - през 2013 година, това направи и производителят на малки леки коли Daihatsu.

Друг японския производител - Subaru, едва оцелява в Европа, след като за първите 9 месеца на 2020 година продаде само 13 359 автомобила на континента. В същото време Suzuki отчете спад от 40% на продажбите си в региона, което е много по-лош резултат от общия за автомобилната индустрия по време на пандемията от коронавирус (29%).


Nissan


Сериозни проблеми изпитва и Nissan, който доскоро спореше с Toyota за титлата "азиатски производител №1 в Европа". Компанията отчете наполовина по-малко продажби от конкурента си за първите 10 месеца, като нейният пазарен дял на континента спадна до 2,5%, а този на Toyota се увеличи до 5,4%. И при друг производител от Япония - Honda, нещата не вървят, като марката отчете по-голям спад от общия за индустрията - 33%.

"Новият регламент за вредните емисии, както и тежките условия на пазара заради огромния натиск върху премиум-сегмента и вътрешната конкуренция изправят японските производители пред кошмарен сценарий, тъй като става въпрос за оцеляването им на пазара в Европа", коментира Сами Чен, старши анализатор в LMC Automotive.


Subaru Ascent


Големият проблем е свързан именно с вредните емисии, тъй като от този година производителите ще плащат огромни глоби, ако автомобилите им не успеят да покрият новите стандарти в ЕС и във Великобритания. Компаниите са принудени да инвестират в електрически превозни средства, които да им помогнат да оцелеят през следващите 10 години.

Към момента производители като Mazda, Suzuki и Subaru нямат ясни стратегиите за електрификация на моделите си Европа, категорични са експертите. В същото време Стария континент си остава вторичен пазар за повечето от тях. Suzuki, например, продава едва 14% от новите си коли в Европа, докато при Subaru този дял е още по-малък. Затова и не е изненада, че японските компании предпочитат да гледат към пазарите в Северна Америка, Китай и Япония, където шансовете им са много по-големи.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #23
    23 rate up comment 18 rate down comment
    Дам ( преди 3 години )
    Европа е най-гнусно то място на тази планета... Алчност и педофилия в корените на всичко, *** половината свят по пътя си
  • #22
    28 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Японците са класи над Европейските производители. Като цяло тия СО2 тъпотии са за пари, не че някой го е грижа. Лошото, че всички производители вече правят еднодневки, с ресурс, който едва порива лизинга. БМВ и Мерцедес и те почнаха да правят пламасови коли.
  • #21
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Гостилничаря ( преди 3 години )
    Говорейки за изисквания по отношение на емисиите, ВАГ-иналните *** са на челно място в тази класация, това цял свят го разбра.....
  • #20
    9 rate up comment 32 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Слава богу. И без това никому не са нужни. Стига ни да се предлага голф.
  • #19
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Потребител ( преди 3 години )
    Някои от коментиращите обърнаха внимание на брюкселската екологична политика насочена основно срещу парноковите газове, което и според мен е не дотам обмислен ход.Имал съм възможност да участвам в замервания, на отработените газове на дизелови автомобили от една доста популярна марка в България и трябва да кажа, че парниковите емисии определено са най-малкия проблем.
  • #18
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Потребител ( преди 3 години )
    Тук мненията неразбираемо за мен са разделени в две крайности и общо взето липсва някакъв смислен диалог.Според някои хора японските автомобили били легени, боклyци и т.н. Това очевидно не е вярно, тъй като има пазари, където тези автомобили се радват на голяма популярност.От другата страна са хора, които възхваляват японското автомобилостроене и едва ли не, никой друг не умее да прави коли.
  • #17
    29 rate up comment 12 rate down comment
    Хонда ( преди 3 години )
    е произведение на изкуството, а двигателите са вечни..обичам Хонда!
  • #16
    22 rate up comment 14 rate down comment
    К.К. ( преди 3 години )
    Резултатът от безумната брюкселска политика за емисиите - все по-скъпи и по-скъпи нови автомобили. Горчивата ирония на това безумие е, че акцентът на тая лудост е СО2. Газът, който, след фотосинтезата, която храни растенията, освобождава О2(кислород) в атмосферата. Кислород, без който животът на планетата Земя е невъзможен. Всъщност СО2 е НАЙ-ЕКОЛОГИЧНИЯТ ГАЗ в атмосферата. А безумците искат да го намалят.Глобалнотопляне би трябвало да е манна небесна за всекиго, безумците искат ледников период!
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 3 години )
    ГрозотиЙ, викаш? Вересиите на интернетната вседостъпност! Е не ги искам, уродливи са...
  • #14
    20 rate up comment 2 rate down comment
    К. К. ( преди 3 години )
    Бъдеще, което се диктува с декрети на бюрократи, не е "бъдеще", а антиутопия от най-лош вид. Конглокенцията трябва да е водеща. Диктатът накрая довежда диктатурата...