Животът на поне две поколения българи мина под знака на прословутата Лада - най-престижната и мечтана кола в соцлагера, поне от онези, които бяха достъпни за простосмъртните. Но моделите на ВАЗ, които получавахме в България и в останалите държави от Източния лагер, далеч не бяха същите като онези, които СССР изнасяше отвъд Желязната завеса. Нека, с помощта на колегите от ZR, да си припомним как изглеждаха ладите, предназначени за "прогнилия Запад".
Ладите, създадени за Запада (ГАЛЕРИЯ):
В Югославия - линейки и катафалки
Както вече споменахме, експортните ВАЗ за страните от Източния лагер почти не се отличават от продаваните в самия СССР. Не така обаче стоят нещата в Югославия - там не само се изнасят по-специални версии, но и допълнително се преоборудват. Създадено е цяло държавно предприятие за преправяне на лади и превръщането им в линейки, катафалки и каквито други специални модели са необходими. На снимката е югославска модификация, ползвана като линейка в Унгария
Както вече споменахме, експортните ВАЗ за страните от Източния лагер почти не се отличават от продаваните в самия СССР. Не така обаче стоят нещата в Югославия - там не само се изнасят по-специални версии, но и допълнително се преоборудват. Създадено е цяло държавно предприятие за преправяне на лади и превръщането им в линейки, катафалки и каквито други специални модели са необходими. На снимката е югославска модификация, ползвана като линейка в Унгария