В наши дни двигатели с компресор са масово явление, тъй като турбото е основата съставка за постигане на трудната комбинация от производителност и ефективност, към която всички се стремят. Само преди 40 години обаче нещата бяха много различни, като през 70-те и 80-те години думата „турбо“, добавена към името на модела звучеше като предупреждение – нещо от рода на „Внимание, това е сериозно!“
Кои обаче бяха първите модели с турбо на различните производители и къде се разполагаха те в гамата на съответната марка? С помощта на изданието Motor1 ви представяме автомобилите, при които е използвана тази технология.
Първите турбо-модели на различните производители (ГАЛЕРИЯ):
След многобройните успехи, постигнати в ралита (с Alpine A110), в състезания за издръжливост и във Формула 1, в края на 70-те години Renault реши да прехвърли турб- технологията и на пътническите модели. Първият от тях обаче не е легендата R5 Turbo или GT Turbo, а R18, оборудвано с 1,6-литров двигател със 110 к.с. (по-късно 125), като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 185 км/ч.