В наши дни двигатели с компресор са масово явление, тъй като турбото е основата съставка за постигане на трудната комбинация от производителност и ефективност, към която всички се стремят. Само преди 40 години обаче нещата бяха много различни, като през 70-те и 80-те години думата „турбо“, добавена към името на модела звучеше като предупреждение – нещо от рода на „Внимание, това е сериозно!“
Кои обаче бяха първите модели с турбо на различните производители и къде се разполагаха те в гамата на съответната марка? С помощта на изданието Motor1 ви представяме автомобилите, при които е използвана тази технология.
Първите турбо-модели на различните производители (ГАЛЕРИЯ):
Докато Mercedes се опитва да завладее Америка с първия си турбодизел, в Европа Peugeot решава да оборудва своя флагман – 604, с 4-цилиндров двигатер 2.3, оборудван с турбокомпресор Garrett. Мощността е само 80 к.с., а максималната скорост 150 км / ч, но това е първият европейски турбодизел.
При бензина първият модел е 2.0 Turbo, който пристигна през 1993 година. Последваха го мощният 405 T16 с 200 к.с. и 605, който получи по-слаба версия на мотора, развиваща 142 к.с.