В наши дни двигатели с компресор са масово явление, тъй като турбото е основата съставка за постигане на трудната комбинация от производителност и ефективност, към която всички се стремят. Само преди 40 години обаче нещата бяха много различни, като през 70-те и 80-те години думата „турбо“, добавена към името на модела звучеше като предупреждение – нещо от рода на „Внимание, това е сериозно!“
Кои обаче бяха първите модели с турбо на различните производители и къде се разполагаха те в гамата на съответната марка? С помощта на изданието Motor1 ви представяме автомобилите, при които е използвана тази технология.
Първите турбо-модели на различните производители (ГАЛЕРИЯ):
Турбото идва на помощ на компанията от Маранело в началото на 80-те години, когато започва да се използва електронно впръскване за борба със замърсяването. Това сериозно променя производителността на колите на марката, като това се забелязва още при модела 208. Той е пуснат, за да бъдат избегнати високите данъци и предлага „само“ 155 к.с. Поставянето на турбо KKK увеличава мощността на 2,0-литров V8 до 220 к.с. и достигане на скорост от 240 км/ч.