В наши дни двигатели с компресор са масово явление, тъй като турбото е основата съставка за постигане на трудната комбинация от производителност и ефективност, към която всички се стремят. Само преди 40 години обаче нещата бяха много различни, като през 70-те и 80-те години думата „турбо“, добавена към името на модела звучеше като предупреждение – нещо от рода на „Внимание, това е сериозно!“
Кои обаче бяха първите модели с турбо на различните производители и къде се разполагаха те в гамата на съответната марка? С помощта на изданието Motor1 ви представяме автомобилите, при които е използвана тази технология.
Първите турбо-модели на различните производители (ГАЛЕРИЯ):
Когато човек си помислия за Audi и turbo, веднага се сеща за quattro. Това е първата система за задвижване на всички колела, но не е първият компресор. Двигателят на Audi 200 5T, както личи от името е 5-цилиндров и е взет от модела 200, като работният му обем е 2,1 литра. Той получава турбокомпресор, за да развива мощност от 170 к.с. и максимална скорост от 170 к.с. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди.