В наши дни двигатели с компресор са масово явление, тъй като турбото е основата съставка за постигане на трудната комбинация от производителност и ефективност, към която всички се стремят. Само преди 40 години обаче нещата бяха много различни, като през 70-те и 80-те години думата „турбо“, добавена към името на модела звучеше като предупреждение – нещо от рода на „Внимание, това е сериозно!“
Кои обаче бяха първите модели с турбо на различните производители и къде се разполагаха те в гамата на съответната марка? С помощта на изданието Motor1 ви представяме автомобилите, при които е използвана тази технология.
Първите турбо-модели на различните производители (ГАЛЕРИЯ):
За да бъдем честни, ако говорим за компресорни двигатели, първо трябва да споменем легендарните ветерани от 20-те и 30-те години - 6C и 8C, които все още участват в исторически състезания 1000 Miglia. Всъщност някои от тях бяха оборудвани с компресори тип Roots, които увеличават производителността с до 30%.
Ако говорим за турбо в модерната епоха, тогава стигаме до 1979 година, в която, за да хомологизира състезателната версия на купето Alfetta GT, разработена от екипа на Autodelta, компанията Alfa Romeo построи и пуснал на пазара 400 бройки от Alfetta GTV Turbodelta. Този модел е задвижван от V6 2.5 с турбокомпресор (първоначално производство на Alfa Avio, след това на KKK) със 150 к.с. Максималната скорост е 215 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди.