Когато заговорим за спортни коли и суперколи, в съзнанието ни неизменно изникват имена на производители като Ferrari, Lamborghini, Porsche и още неколцина "знатни" марки, които са се специализирали да създават едни от най-бързите, мощни и впечатляващи автомобили на света. И дотук!
От друга страна, имена като Ford, Volkswagen, Opel, Chevrolet и Renault, например, винаги са считани за масови производители на среден клас автомобили - хечбеци, пикапи, миниванове и прочее скучна "ширпотреба", която може да ни вдъхнови единствено с по-прилична цена (особено на вторичния пазар).
Но, в историята има показателни примери как "масовите" марки могат да създадат наистина уникални спортни машини и суперколи, с които да се опълчат доста сериозно на законодателите в сферата. В галерията ни ви представяме 9 примера за това, как да откриете суперкола, без да сте сноби по отношение на емблемите:
9 измамно скромни суперколи на масови марки (ГАЛЕРИЯ)
Тук нещата са малко измамни, тъй като W12 Nardo никога не е влизал в серийно производство. Но все пак е доста интересен, тъй като показва колко щури могат да са от VW, в годините, когато Фердинанд Пийх дърпаше конците там.
В края на 90-те години на 20 век, Volkswagen Group са обсебени от W-образните двигатели. И използват мегамощни многоцилиндрови агрегати на всякакви 4х4 шасита - в лимузината VW Phaeton, различни модели на Bentley и иконичния Bugatti Veyron. Но преди всичко това да се случи, компанията монтира 5,6-литров W12 с 420 конски сили в яркожълта суперкола, носеща същата емблема като VW Polo. По-късно "конете" надхвърлиха 600 във вдигащия 355 км/ч W12 Nardo, кръстен на скоростна тестова писта (на постави скоростния си рекорд).
Разказахме ви всичко това, за да не си мислите, че най-бързата кола на Volkswagen е Golf R...