Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
Отначало звучеше като виц: ключът на запалването в бюджетния модел Chevrolet Cobalt може да изпадне от ключалката в движение. Но резултатите от това съвсем не са смешни: колата изключва от контакт, така че спират да работят усилвателите на волана и спирачките, а също и въздушните възглавници.
Отначало GM призна за стотина хиляди проблеми автомобила, после цифрата порасна до 3 милиона. Според някои доклади този дефект е допринесъл за 120 жертви на пътя. GM изплати 400 милиона долара компенсации и 35 милиона глоба.