Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
През 2007 регулаторът NHTSA отправя препоръка към Lexus да промени килимчето под краката на водача в модела ES350, защото то може да доведе до блокиране на педала на газта в максимално натиснато положение.
Японците пренебрегват препоръката, на скоро след това от заклещен в килима педал загива цяло семейство в Калифорния.
Установява се, че проблемът се отнася и до много други модели в гамата на Toyota, а в компанията са знаели за него още през 2006, но не са направили нищо. В крайна сметка японците са заставени да отзоват близо 9 милиона автомобила, а наложените глоби и обезщетения им струват 1.2 милиарда долара.