Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
Днес всички помнят само скандала Дизелгейт с VW, но подобен случай няколко години по-рано имаше с корейските Hyundai и Kia. През 2012 щатската екологична агенция ЕРА установи, че двете марки системно са подавали занижени показатели за разхода и вредните емисии на моделите си в техническите характеристики.
Проверката показа некоректни данни за общо 900 000 автомобила, с разминавания между 0.4 и 1.7 литра за 100 км. Корейците се извиниха на клиентите си и им изплатиха общо 385 милиона долара обезщетения.