Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.

Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.
Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":
Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)
Често подобни процеси в трансмисията при по-небрежни шофьори се случват след пробег от около 60 000 км. Ето защо е необходимо внимателно да работите с вариатора, да не се "ровите" с подобна машина в кал или дълбок сняг и да се опитате да не натоварвате автомобила с внезапно ускорение и забавяне. Но от друга страна, не е лесно да сме роби на една капризна трансмисия...


0