IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 грешки, които убиват вариаторната трансмисия

Тази скоростна кутия е капризна и не понася някои действия на собственика

Вариаторната скоростна кутия (CVT) става все по-разпространена при новите автомобили. Тя се среща както при масови модели, така и при превозни средства от по-горен клас. Нейното основно предимство спрямо автоматика е в цената, като в същото време върши добра работа на шофьорите, които не искат да си имат работа с ръчна смяна на предавките.


вариаторна скоростна кутия


Използването на вариатора си има специфични особености, като трябва да се внимава с някои детайли. Този тип трансмисии се делят на три вида - с клиновиден ремък и ролки с променлив диаметър, с верига и тородиална. Последната предава въртящия момент с помощна на специални ролки и конусни дискове, като заради сложната си конструкция тя се среща най-рядко.

Вариаторът е така устроен, че да променя предавателното съотношение плавно и в широк диапазон. Затова CVT-трансмисията е много чувствителна на натоварване, чистота и температура на маслото. Експерти посочват най-честите грешки, които допускат шофьорите и които оказват негативно въздействие върху ресурса и безпроблемната работа на този тип скоростни кутии.

5 грешки, които убиват вариаторната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 1 месец )
    И аз съм фен на добрите стари класически автоматици с хидротрансформатор, само че вече почти не се срещат!
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За нова кола са ОК. Ще изкара около 200 000 км (ако се обслужва както трябва). За втора ръка обаче, крие рискове.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В общи линии само главоболия може да се очакват от този тип кутии, затова или си карайте добрия, стар, класически автомат или ръчни скорости, кой каквото предпочита.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    CVT ( преди 1 месец )
    Вариатора няма съединител и не влиза кал от него. Да разбие и този мит.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ZF 8HP! Отговора на тези недоразунения
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    fermera ( преди 1 месец )
    Имам трактор с вариатор на 10 200 часа.7 тона,150 к.с..Сменям маслото на 800 часа.Има круиз контрол и си подържа постоянна скорост.Има монтиран 2 сантиметрова GPS управление.Сам си върви в нивата.Само трябва да обърнеш на края.Не подценявайте радиаторите.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до колкото разбирам , вариаторната е перфектна за малък градски автомобил , защото си спестяваш болките в лявото коляно когато си 30-40 мин в софииския час пик
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    bgpepi ( преди 1 месец )
    В статията е забравено да се добави още: Да не се ходи и дрифти в гората, както и да се сменява маслото не на 60, а на 30-40 000км!!! Както и при палене да се изчака да загрее 3-4 мин маслото във вариатора.
  • #1
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    Торсионни греди, три цилиндъра, вариаторни кутии Накъде отива света?