Хидромеханичните скоростни кутии са далеч по-надеждни от роботизираните и вариаторните скоростни кутии, но и при тях възникват сериозни проблеми. Много хора обаче са склонни, без да се замислят, да избират такива трансмисиии, само защото те са произведени в Япония. Те считат, че тези трансмисии са „неубиваеми“, но това не е точно така, твъдят експерти от изданието Drive2.
Според тях, маркетолозите умело използват понятието „японско качество“, но всъщност надписът „Made in Japan” не гарантира, че този агрегат ще служи безпроблемно дълги години. Посочват се 3 трансмисии, които са широко разпространени и се използват не само от японски модели. През години те са спечелили доста негативни отзиви и се сочат като „най-проблемните автоматични скоростни кутии, създавани в Страната на изгряващото слънце“.
JATCO JR507A/RE5R05/JR507E
Този 5-степенен автомат се използва масово от 2000 до 2018 година на моделите със задно предаване или със задвижване на четирите колела на Nissan, Infiniti и Suzuki. Скоростната кутия е предназначена за мотори с голям въртящ момент, затова работи с мощни двигатели, включително и 5,6-литров V8.
Ясно е, че спортните коли се карат бързо, а всъдеходите често излизат извън пътя. В двата случая натоварването върху трансмисията се увеличава и се появява риск от прегряване. От това страда хидротрансформаторът и се износват соленоидите на скоростната кутия. Достойнството на този „автомат“ е, че се ремонтира сравнително лесно.
AISIN TF60/TF80
Автоматикът с 6 предавки беше представен през 2001 година, като и досега може да се срещна при голям брой автомобили от различни марки. Той се поставя на Volvo S60 и XC60, на Opel Astra H и J, а също така и на някои модели на Audi.
За тази трансмисия е характерно прегряването, което съкращава срока на служба на хидравличния блок. Освен това, скоростната кутия е доста чувствителна към качеството на маслото, което трябва да се сменя не на 60 000 км, както е посочено от производителя, а преди това. В противен случай селеноидите се запушват, а съединителят бързо се износва и се налага неговата смяна.
AISIN U660
Още една 6-степенна трансмисия, като тя беше разработена през 2006 година и се поставя на най-популярните модели на Toyota - Camry, RAV4 и Avensis, а също така и на Lexus ES 350. Най-често тя се среща на мощните версии на Camry с 3,5-литров V6, които не се продават в Европа, но са доста популярни в Щатите.
Основните проблеми на тази скоростна кутия създава главният лагер, около който с течение на времето образува луфт и при движение се усещат вибрации. Ако тази част не бъде заменена навреме, вибрациите разбиват и други елементи от трансмисията. Проблеми създава и самият хидротрансформатор, чиято най-слаба част е главината, която заради честото прегряване понякога направо се спича с втулката и това води до скъп ремонт.
Снимки: Drive2