IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 мита за автоматичната скоростна кутия

Мнозина шофьори все още смятат, че през зимата механиката е по-удачният вариант

Много хора все още се притесняват от автоматичните скоростни кутии и предпочитат да залагат на механичните трансмисии. Опасенията им се повишават особено през зимния период, когато се налага шофиране с повишено внимание заради тежките метеорологични условия. Едновременно с това се увеличава и разхода на гориво при автомобила, което бърка по-сериозно в джоба на собственика.

Всичко това до създаването на много митове за автоматичните скоростни кутии, като те продължават да се разпространяват сред шофьорите. Ето основните от тях, като в случая целта е да бъдат разсеяни и оставени назад във времето.
  
 
10 мита за автоматичната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Volvo xc60 ( преди 6 месеца )
    Geartronic на Волво е изключителен автомат, 6 степенен, бърз и надежден. Смяна на маслото на всеки 60 000км. и нямаш грижи. Статията е интересна и вярна , все пак автоматиците се наложиха пред ръчките със удоволствието на шофиране и са доста надеждни. Бъдете здрави
  • #19
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Христо ( преди 6 месеца )
    Автоматика е за жени. Както искате така го разбирайте. Не се обиждайте като жена.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гошко ( преди 8 месеца )
    Не знам хора ! Според мен е до начин на шофиране и обслужване. Преди седмица моят Компас - жипка ме остави. Преди да го купя са му сменяли лагери на вторичен вал плюс муфа 3/4 скорост. Механика ми ги показа - размера същият, а спецификациите за лагерна количка ! Взимаш кола втора употреба и се надяваш да е читава.
  • #17
    40 rate up comment 5 rate down comment
    ветеран шофер ( преди 8 месеца )
    Откакто минах на автомат, вече за ежедневно шофиране ръчката грам не ме блазни. Много ми е смешно някой, като ми каже: аз обичам аз да си контролирам колата и оборотите, кефа е друг, бла бла бла. Какъв кеф от ръчна в задръстванията - нулева, първа, нулева, първа, нулева, първа, втора, нулева. Или пък на магистрала? Кола с ръчна бих си взел само, ако е втора в семейството, лека, спортна и със задно да карам по писти или планински пътища от време на време. Митовете останаха в миналото.
  • #16
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Някой си ( преди 8 месеца )
    До 21 - глупости. Преди короната редовно минавах от единия до другия край София през центъра и никога не са ме болели колената или краката.
  • #15
    29 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да ползваш ръчка за градско, особено като софииското си е чист мазохизъм. 5 години бях на бус за разносна търговия, смятай че беше започнало да ме боли лявото коляно, цял ден градско ... не е работа.
  • #14
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 19 ( преди 8 месеца )
    Да и то какво излезе че ако не караш С класа или 3-та серия и нагоре и то с 4х4 не си ввимай автомат. Но не всеки има пари за сравнително нова такава или да му се рискува да виси по сервизи с нов внос.
  • #13
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Мисля че ще е коректно в статията да се изказват хора които са карали и двата типа скоростни кутии. 19 години опит имам с ръчни скорости и четири с автоматични - ZF 8 HP. Единствения недостатък на автомата е че при засядане някъде няма как да "разлюлееш" колата както може да го направиш с ръчка . Но тук 4х4 с блокаж спасява положението . За всички други случай - автоматика е по-добър . Исках да има пера на волана за ръчна смяна - никога не съм ги ползвал - автомата работи перфектно .
  • #12
    16 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 8 месеца )
    Ако се кара предимно градско колата и в голям град по-добре е да е автомат, ако е в малък град/село или извънградско - ръчката върши същата работа. Мита че ръчката е по здрава не е съвсем мит, щото все още си има производители които залагат по 500К км пробег на ръчките си (германските не са сред тях), които в правилните ръце могат да направят тези км и х2. При автоматиците производителите традиционно си залагат 250К км пробег, което с правилна експлоатация може да стане на 400К км.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    То с велосипед по нашите пътища е още по-яка тръпка!