Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.
Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.
Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":
Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)
Вариаторът е много добър за страни с топъл климат, благодарение на това, че е забележимо по-икономичен от автоматика. Въпреки това, в страни с по-студен климат и дълги зими той изисква специално отношение. В студено време, например, вариаторът не може да работи без пълно загряване. Когато маслото е студено, ремъкът може да пробие защитното фолио и да надраска повърхността на конуса, причинявайки наранявания.
Такива наранени места се превръщат в концентратори на стрес и с увеличаване на натоварването се увеличава и скоро може да се стигне до тотална авария. Следователно, когато не е загряла, трансмисията всъщност преминава в авариен режим, и работи така, докато се достигне работната температура. Разходът на гориво се увеличава и ефективността на вариатора рязко спада през зимата.