Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.
Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.
Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":
Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)
За човешкия слух тези високочестотни вълни не винаги са приятни. Те могат да се променят в процеса на движение на автомобила и при незагряла трансмисия да се чуват силно жужене, а след това, с повишаване на температурата честотата се увеличава и звукът преминава в неистов вой, достигащ до остро свирене при увеличаване на оборотите. С времето звукът на трансмисията се променя, а към него се добавят стърженето на износени лагери и "пищенето на износения ремък.
Автомобилните производители са наясно с този проблем, но поради физическите принципи на работа на трансмисията е невъзможно тя да се отърве от всичките си недостатъци. Обикновените ръчни скоростни кутии или хидравличните автоматици звучат много различно, тъй като въртящият момент в тях се предава чрез въртенето на зъбните колела.