IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краят на двигателя с вътрешно горене може да дойде до 5 години

Новият стандарт Евро-7 ще направи стандартните агрегати прекалено скъпи, категорични са производителите

Предложенията на Европейския съюз за въвеждане на новите стандарти за вредни емисии - Евро-7, могат да убият двигателя с вътрешно горене още през 2026 година. Това обявиха Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).


двигател


Първите конкретни предложения за приемането на стандарта Евро-7 бяха направени още през октомври миналата година от Консорциум на Европейската комисия за свръхниски емисии на превозни средства, състоящ се от инженери. Според ACEA, това ще бъде пагубно за двигателя с вътрешно горене и той няма да може да се използва дори за хибридни автомобили.

Строгите модификации, които предстои да бъдат въведени, ще поставят под заплаха високопроизводителните автомобили заради необходимостта техните двигатели да отделят възможно най-малко вредни емисии дори при потегляне. Тегленето на ремаркета и каравани също няма да бъде възможно, тъй като при него двигателите са подложени на по-голямо натоварване и съответно няма как да отговарят на екологичните изисквания.


вредни емисии


От ACEA са категорични, че за да бъде изпълнен стандарта Евро-7, бъдещите превозни средства с двигател с вътрешно горене трябва да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“. За бензиновите мотори той включва един електрически катализатор, два 1,0-литрови конвенционални катализатор, амонячен катализатор и филтър за твърди частици.

„Това е огромен технологичен скок, като инсталирането на толкова голямо и скъпо устройство в малка кола ще бъде невъзможно. Ще се наложат промени във всички вече съществуващи платформи за автомобили, което сериозно ще повиши крайните цени на моделите в шоу-рума", посочват от Асоциацията.


вредни емисии


Отделно от това, всички нови автомобил с двигатели, отговарящи на стандарта Евро-7, трябва да бъдат оборудвани и със сложна система за диагностика на борда. Нейната задача е да следи работата на двигателя с вътрешно горене, за да гарантира, че той отговаря на вредните емисии поне за 200 000 км.

Експерти от автомобилната индустрия са категорични, че предложенията имат за цел да тласнат производителите към електромобили, като направят превозните средства с двигател с вътрешно горене прекалено скъпи. Нещо повече - при сегашния стандарт Евро-6 много от моделите отговарят на нивата на вредни емисии само при някои ситуации. Сега се настоява това да бъде променено, като ограниченията да бъдат приложими при всички сценарии - студен старт, движение със старт-стоп, шофиране по наклон нагоре и теглене на ремарке.

0 от 500
  • #2
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Jiji ( преди 2 години )
    Истината е една-без тези ограничения ,евро-5-6-7-8-10...електричките щяха да са аут
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това с ремаркето вече е абсурдно! Колко хора теглят ремарке и защо всички да страдат от това. Също и проблема с баирите - имаш да качиш един хълм и първо имаш двоен разход нагоре, но после нулев по обратния път.