След като Volkswagen потвърди, че Passat ще получи ново, 9-о поколение, сега станаха ясни подробности за бъдещия модел. Иконичният автомобил ще преживее почти радикална трансформация, като ще заложи на повече практичност и простор в салона, както и на оптимизирани задвижващи системи, според специалистите от Auto Express.
Passat 2023: неофициален рендер от Auto Express
Новият Volkswagen Passat ще се появи най-вероятно през 2023 година. Моделът, обаче, ще се предлага като просторно комби и като практичен хечбек, като версия седан няма да видим. Практичността и гъвкавостта на модела ще са водещи, като това ще са чертите, които ще го отличават от сходния по размери, но "по-изгладен" Arteon.
Новият Golf комби нарасна на размери, като догонва настоящия Passat и последният ще бъде по-голям в новата си версия. Очаква се колесната му база да бъде увеличена до 2,85 метра, с което ще се позиционира до Skoda Superb. Това, освен, че ще доведе до повече пространство за задните пасажери, ще позволи и по-голям обем на багажника, с което моделът ще стане най-практичния извън кросоувърите и лекотоварните машини на марката.
Споменавайки Superb, двата модела най-вероятно ще бъдат и на обща поточна линия, в завода на Volskwagen в Словакия, където се произвежда и Touareg. За новото поколение ще бъде запазена архитектурата MQB. В досегашният дом на Passat в Емден, Германия, ще се произвеждат бъдещите серийни наследници на концептуалния седан ID. Vizzion и комбито ID. Space Vizzion, задвижвани от електричество.
И за да няма вътрешна конкуренция, няма да видим версия на Volkswagen Passat, задвижвана от електромотори. Така, новият модел ще заложи на конвенционални двигатели, както и на хибридни версии. Сред тях, въпреки сериозния отлив в последните години, ще има и дизелова опция, твърдят от Auto Express. Тя ще е с обем 2 литра и с версии на мощността от 150 до 200 конски сили, плюс опционално 4х4 задвижване 4MOTION.
Ще има и бензинови варианти, но по-сериозно значение ще се отдава на плъг-ин хибридните системи. От последните се очакват две версии: eHybrid с 203 к.с. и GTE с 245. Псоледният ще е с по-голяма батерия от настоящата с капацитет от 13 kWh и ще предлага пробег само на ток до 100 км. Новите акумулатори ще могат да се зареждат и на по-мощни станции - до 11 kW.