Електрификацията на моделната гама на Volkswagen остави встрани класическите автомобили на марката и това породи доста спекулации относно бъдещето им. Очакваше се, че голяма част от тях ще отпаднат заради новите електрически модели от семейството ID, но се оказва, че това не е съвсем така.
Очакваше се, че Passat ще отпадне от гамата на германския производител, но това няма да се случи преди 2030 година.
От Volkswagen официално обявиха, че основните модели на марката, в това число Golf и Passat ще получат наследници, като те ще продължат да играят основна роля в бъдещето на компанията до 2030 година. По този начин производителят от Волфсбург разсея слуховете, според които сегашният Golf VIII ще бъде последния от рода си и ще бъде заменен изцяло от новия електрически хечбек ID.3.
Още по-съмнително изглеждаше и бъдещето на Passat, тъй като той се сглобява в завода в Емден, който от 2022 година преминава изцяло към производството на електромобили. Още повече, че продажбите на модела намаляват за сметка на увеличаващото се търсене на SUV и кросоувъри.
VW Golf ще има девето поколение, което може и да е последното в историята на модела.
Сега обаче от Volkswagen излязоха с официално съобщение, в което се казва, че паралелно с електрическата си гама компанията ще развива и автомобилите си с двигатели с вътрешно горене. И специално се уточнява, че "основни модели като Golf, Tiguan, Passat, Tayron и T-Roc - ще получат наследници".
"Все още се нуждаем от такива автомобили да определен период от време. Ето защо, всички тези основни глобални модели ще получат хибридни технологии от ново поколение, които ще им позволят да изминават до 100 км само на електричество", коментира изпълнителният директор на компанията Ралф Брандщатер.
Нишовите модели като VW Arteon обаче нямат шанс за оцеляване в новите условия.
Това явно означава, че двата най-важни модела в гамата на Volkswagen - Passat (от 1973 г.) и Golf (от 1974 г.) ще продължат да съществуват. Други обаче вероятно ще отпаднат, като сред тях ще бъдат Arteon, както и Touran и Sharan. Същото почти сигурно ще се случи и с Tiguan Allspace или T-Roc кабриолет.
Какво обаче ще се случи с друг легендарен модел - Polo? Брандщатер не го посочва в изказването си, а е известно, че за да може да се продава и да отговаря на екологичните изисквания, роденият през 1975 г. хечбек трябва да бъде електрифициран. Поставянето на хибридна система обаче ще го оскъпи значително, което почти сигурно означава, че сегашното поколение на Polo ще бъде последното в историята на модела.
Снимки: Volkswagen