Поколението B7 на Volkswagen Passat всъщност не е напълно нов модел, а сериозна преработка на предишната генерация на модела - B6. Той се появи на пазара през 2010 година, като при него бяха отстранени много от проблемите на предшественика му, който си беше заслужил много критики.
Недостатъците на B6 бяха най-различни, като се започне от ръчната спирачка и окачването, премине се през част от моторите и се стигне до скоростната кутия DSG, която всъщност е виновна до голяма степен за лошата слава на модела. Повечето от тези слабости, но не всички, бяха отстранени при B7, който сега е сред най-търсените седани от този клас на пазара на употребявани автомобил.
Какво да очакваме от VW Passat (B7) на старо (ГАЛЕРИЯ):
Всички двигатели за този модел са с турбо, като голяма част от продажбите са падат на 1,8-литровия TSI със 152 к.с. и на 2,0-литровия TSI с 210 к.с. Те са приблизително еднакви като конструкция и сътветно проблемите им са общи. Основният е високият разход на масло, образуването на кокс в клапаните и пръстенинте на буталата, както и течовете на уплътненията.
Неприятна изненада може да поднесе и ангренажната верига, чийто ресурс е трудно да се прогнозира. Бързо се износват също така бензиновата и на маслената помпи. Като цяло ресурсът на тези двигатели не е лош - 250 000 км, но те се постигат с внимателно отношение и качествено обслужване.