Не бе особено далеч времето, когато автомобилите не бяха просто "таблети на колела", а машини, на които да ценим дизайна, динамиката, комфорта и надеждността. Всчики се заглеждаха по линии, скосявания, пространство, характеристики на двигателя и прочее. А най-важното в салона на една кола бе да е просторен (или пък спортен), с качествени материали и добре подбрани цветови комбинации.
В наши дни някои от гореспоменатите качества все още се ценят, но на преден план излезе битката за това, кой производител ще предложи по-добра информационно-развлекателна система, колко интуитивна и функционална ще е тя и с колко голям екран ще бъде контролирана. И сякаш фирмите оставиха на заден план основите ценности, които ги изградиха през всички онези десетилетия.
Факт е, че настоящите (и още повече бъдещите) потребители на автомобилите, живеейки в един все по-свързан и дигитализиран свят, искат да са в крак с модата и колата им да предлага същото ниво на свързаност както мобилния телефон или компютъра. И това може би ще продължи да се отразява на дигиталните автомобилните екрани, чиито живот в края на миналия век започна с малки дисплейчета, подобни на електронен часовник, а сега достига до абсурдно огромни размери и все повече (нужни или не) функционалности. В галерията ни проследяваме как се стигна дотук:
Как еволюираха автомобилните екрани (ГАЛЕРИЯ)
Междувременно, от BMW също станали много амбициозни в опитите си да (пре)открият инфотейнмънт системите. iDrive се появява през 2002 година в Серия 7, като дава моного поводи за спорове, доколко удачно решение се явява.
Екранът с диагонал 8,8 инча заменя всички познати дотогава бутони за контрол на функциите за забавление с един-единствен контролер. В началото дори е нямало шорткът за менюта и функция “back” да се върнеш назад, но след 2 години баварците пооправят нещата.
Иронично, iDrive еволюира в цели 7 поколения, докато се превърне в наши дни в една от най-фините автомобилни системи, с бързи процесори, ясни менюта и една от най-добрите комбинации между тъчскрийн операции и използване на класически бутони.