IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    41 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Глупости, скоростният лост се движеше с 2 пръста - нещо невиждано за руска кола. Освен това беше 5-скоростна, също нещо невиждано.
  • #14
    43 rate up comment 3 rate down comment
    Патил ( преди 2 години )
    На 1.6.1989 г. Родителите на жена ми взеха за нас такова Алеко, цвят Гълфстрийм за безумната цена от 12250 лева. Тегава, тромава, но много проходима в зимни условия. Карал съм по 400 кг гипс. За мен това беше първата кола, на която завърташ ключа и тръгваш и при -20 зимата. Таблото го бях натъпкал с дунапрени да не скърца, пет пъти сменях жилото на километража докато уцелих такова дето не трака и стрелката се движи плавно. Един счупен клапан и лек теч от семерингите на предните полуоски за 12 г.
  • #13
    43 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тъй като новият двигател не е готов навреме (типично за Русия), първоначално слагат стария от Москвич, но леко наклонен, защото не се събира под капака. Монтиран е надлъжно при предно предаване, съответно скоростната кутия става като прасе. На първите бройки огледалата бяха от Лада Спутник, която има по-голям наклон на прозорците и съответно на Москвича висяха надолу. И това нещо го продаваха с гордост! Карал съм веднъж. Имах чувството, че скоростният лост е просто забучен в сандък с гвоздеи.
  • #12
    54 rate up comment 15 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Руските коли са най-луксозните и надежни. С класи, Кадилаци могат само пасти да ядат. Аз не си купувам руска кола, защото нямам тази възможност, а много бих искал, но нямам и желание.
  • #11
    43 rate up comment 6 rate down comment
    Гого ( преди 2 години )
    Аз пък я карах 20 г. на газ без проблеми и накрая я закарах на ход в автоморгата. Приемникът се зарадва много - имал същата...
  • #10
    50 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Началото на статията дава отговор на въпросите ви- шефа на лада станал министър, и тъй като всеки селянин докопал се до столицата , решил да се покаже колко е велик. Такава е била съдбата на всяко инжинерно начинание в соц-лагера, ако не си човек на някого и "айнщайн' да си пак ще те гърбят да режеш винкели с бичкията
  • #9
    31 rate up comment 9 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Жалко за руската икономика!Към момента произвеждат само клюки....
  • #8
    40 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    цялата история за провала на автомобилните инвестиции след 90 е че другарите не могат да разделят процентите защото могат де делят само на едно такива грабежи ставаха след 89 че за сегашните остана само да оглозгват останките и да облизват чиниите от голямото плюскане през 96
  • #7
    46 rate up comment 5 rate down comment
    до 9 ( преди 2 години )
    Айде сакън, каква фантазия! Виденов прогонил инвеститорите, на BMW щял да е завод... Все едно не помним кой беше Тилев и каква перачница беше това
  • #6
    38 rate up comment 5 rate down comment
    ИЗпробвал ( преди 2 години )
    Имаше един лаф(сами ще се досетите, ако нещо липсва):"Отпред Пежо, отзад Рено, в средата лай..."+:Просторно купе, страшно окачване, двигател със същото тягово съотношение на днешните скопени "автомобили".ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ-чудо за соца!!!-:Автомобила е пълен израз на Съветската автомобилна индустрия тогава!