IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #27
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А кой през 90-те имаше сивкаво-син Алеко в Хаджи Димитър София? Помня и тъмно зелен пак там, както и жълт Вартбург 323.
  • #26
    28 rate up comment 5 rate down comment
    1234 ( преди 2 години )
    Всичко написано преди мен е вярно. Само ще добавя, кой технически гении слага радиатора за охлаждането с перката зад предния ляв фар и то с размерите на радиатора в купето? Тази кола трябва да я изучават в тех университети, как НЕ СЕ ПРАВИ! наистина не е правена от хора......
  • #25
    24 rate up comment 8 rate down comment
    GS1200 ( преди 2 години )
    През далечната 1992 си закупих този звяр, няма място където да не ме е закарал и върнал. Поддържах го в безупречно състояние, докато не изгни и се наложи да се продаде на части.
  • #24
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 28 ( преди 2 години )
    Освен към мозъчна трансплантация да прибегнеш?
  • #23
    27 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Косата ми побеля от тази кола! Счупен волан, изкривена полуоска, блокирала скоростна кутия, дефектирал карбуратор.....
  • #22
    23 rate up comment 23 rate down comment
    Григор ( преди 2 години )
    Защо не пишете за Евро колите. Всички са ***. Единствено правя евала на японеца.
  • #21
    31 rate up comment 8 rate down comment
    Симбад ( преди 2 години )
    Е къде са останалите 14 факта не можах да разбера?
  • #20
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Случайно прочел ( преди 2 години )
    Аз съм доволен.!
  • #19
    41 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На Алекото максималната скорост на 4-та предавка беше по-висока от тази на 5-та скорост поради недостатъчната мощност на двигателя.
  • #18
    51 rate up comment 16 rate down comment
    До #21 ( преди 2 години )
    Купувал съм няколко пъти нови западни коли. До 100 хил. абсолютно никакви проблеми, освен изгоряла крушка на френска кола. След 100 хил смяна на кормилни накрайници пак на френска, но това е заради нашите соц.пътища. До 300 хил никакви сериозни проблеми. Едно време имаше приказка западна кола на 100 хил е по-добре от чисто нова руска, която до 10 хил я разработваш и оправяш дефекти, после постоянно ремонтираш, а на 100 хил често е за основен ремонт.