fallback

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).       

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила          За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.        15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #48
    Боби ( преди 3 месеца )
    Имахме Алеко Москвич вървеше зверски прегря на Церовене на байра до София само доливаме вода това беше яка машина вдигаше 175 майстора после каза че само дванайсет така може да мине петрохан никоя друга машина без поражения няма шанс изкара около 500хиляди и го продадохме човека го кара още дълго време страшна кола
  • #47
    АЗЛК_Мазало ( преди 5 месеца )
    Служебно Алеко. Първо започна да къса 2-3 пъти годишно жилото на съединителя. След 1-2 години започна да изключва на път 5-та скорост. Фабрични дефекти. След това в един много студен зимен ден, се скъса гуменото уплътнение на масленият филтър, веднага след пускане на двигателя. Изтече всичкото масло. Много високо налягане на маслото в двигателя. Предпазният клапан грешно настроен фабрично.
  • #46
    21412 ( преди 5 месеца )
    Имах такъв, на 30 г. ми изгоря крушката на левия фар, а на десния още си свети. Сега още работи над 400 000 км.
  • #45
    stewal ( преди 5 месеца )
    до 36...,не екоректно да се пишат глупости за този автомобил...Ако е некадърник собственика и е технически скопен ,и Мерцедес да кара и него ще усере ...Този дръвник за времето си, при нормална поддръжка си изкарваше спокойно 300-400 000 км.Нещо да не би да е по-различен от Опел Кадет 1.6 бензинка...и там натъпкано с пласмаса и дрънчеше и скърцаше якооо,но сега Опел не е тъкъв автомобил...
  • #44
    Румен ( преди 5 месеца )
    Каквото съм правил с такъв *** едва и няко ще го повтори.Вярно зимата беше и беше служебен.Тръгвам от Горубляне сутринта за Ярема.Чак горе на върха почна да загрява.Отворих капака няма радиатор...Газ обратно около 60 км нищо счупено ,на другия ден го продадоха!
  • #43
    tisho_1963@abv.bg ( преди 5 месеца )
    имах 2140 купен нов от завода в ловеч.над 100000 км в дъйд и снегове.гореше ми 6,5 на дълго.обикаляхме с жена ми и децата цяла българия без да имаме нужда от газови уредби.то тогава почти нямаше.е,от 120--130 км чуството бе като при 180км,но никога не съм закъсал по пътищата,освен веднъж за повреден термостат.НО СИ БЕ СДЯЛАНА!!!откъм комфорд
  • #42
    . ( преди 1 година )
    Имахме такъв беше правен с 1.7 двигател вървеше стабилно пълнеше километража 180 пишеше толкова вдигнаше изкара до към 500 000 километра без ремонт на двигателя, но за съжеление изгни
  • #41
    1234 ( преди 1 година )
    Имал съм такъв кола и мога да Ви кажа че беше супер. Съжалявам че спряха а не се развива ха. Много хора си мислят че 15 годишен фашистки дръгел е много хубав. Визирам vw котори димящи тропащи ама нали е vw фашис
  • #40
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълна заблуда. Нищо българско няма в това наименование "Алеко". "Алеко" означава - Автомобил Ленинскава Комсомола и ншма нищо общо с писателя Алеко Константинов.
  • #39
    фф ( преди 3 години )
    вървеше, докато не влезе в една голяма локва във Варна и не угасна.
fallback
Последни