fallback

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).       

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила          За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.        15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    цялата история за провала на автомобилните инвестиции след 90 е че другарите не могат да разделят процентите защото могат де делят само на едно такива грабежи ставаха след 89 че за сегашните остана само да оглозгват останките и да облизват чиниите от голямото плюскане през 96
  • #7
    до 9 ( преди 3 години )
    Айде сакън, каква фантазия! Виденов прогонил инвеститорите, на BMW щял да е завод... Все едно не помним кой беше Тилев и каква перачница беше това
  • #6
    ИЗпробвал ( преди 3 години )
    Имаше един лаф(сами ще се досетите, ако нещо липсва):"Отпред Пежо, отзад Рено, в средата ***..."+:Просторно купе, страшно окачване, двигател със същото тягово съотношение на днешните скопени "автомобили".ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ-чудо за соца!!!-:Автомобила е пълен израз на Съветската автомобилна индустрия тогава!
  • #5
    Ацо ( преди 3 години )
    Па ако можеше отнякъде да си гепиш емблема на Рено и да си я закичиш отпред мале,мале...!
  • #4
    Куглокуку ( преди 3 години )
    Купих от приятел такава кола,и знаете ли какво ми каза той-ще те ровят прав,като умреш,защото,докато я имаш,ще лежиш под нея.За лежането излезе прав.
  • #3
    Пропов ( преди 3 години )
    Помня как много се шумеше за тази кола. Гооолеми очаквания, гоооляяяяма работа била. Ама не се минаха и няколко години и хората се разочароваха. Аз съм се качвал един или 2 пъти ама още помня как вътре всичко скърцаше , пукаше и не смееш да пипнеш нещо, щото вероятно ще ти остане в ръцете. Тотален *** - ни сглобка, ни материали като хората. А в началото дизайна беше голееема работа - като на западните коли, почти де. Приличаше и на Полонез - соц. Ролс Ройса от далечна Полша.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    виновна е зимата на 41
  • #1
    Йоси ( преди 3 години )
    Абе....рашняк и кола...И оръжията им такива-самонсе репчат.Ако рашняците не се репчеха-нямаше да получават присмех и обиди.Но те са с малко сиво вещество.
fallback
Последни