fallback

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).       

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила          За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.        15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #28
    До 34 ( преди 3 години )
    Хапчетата редовно ако обичаш!
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    А кой през 90-те имаше сивкаво-син Алеко в Хаджи Димитър София? Помня и тъмно зелен пак там, както и жълт Вартбург 323.
  • #26
    1234 ( преди 3 години )
    Всичко написано преди мен е вярно. Само ще добавя, кой технически гении слага радиатора за охлаждането с перката зад предния ляв фар и то с размерите на радиатора в купето? Тази кола трябва да я изучават в тех университети, как НЕ СЕ ПРАВИ! наистина не е правена от хора......
  • #25
    GS1200 ( преди 3 години )
    През далечната 1992 си закупих този звяр, няма място където да не ме е закарал и върнал. Поддържах го в безупречно състояние, докато не изгни и се наложи да се продаде на части.
  • #24
    До 28 ( преди 3 години )
    Освен към мозъчна трансплантация да прибегнеш?
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Косата ми побеля от тази кола! Счупен волан, изкривена полуоска, блокирала скоростна кутия, дефектирал карбуратор.....
  • #22
    Григор ( преди 3 години )
    Защо не пишете за Евро колите. Всички са ***. Единствено правя евала на японеца.
  • #21
    Симбад ( преди 3 години )
    Е къде са останалите 14 факта не можах да разбера?
  • #20
    Случайно прочел ( преди 3 години )
    Аз съм доволен.!
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    На Алекото максималната скорост на 4-та предавка беше по-висока от тази на 5-та скорост поради недостатъчната мощност на двигателя.
fallback
Последни