Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
Някой вероятно ще се учуди, но за пионер в тази концепция се счита Хенри Форд-младши. Той се престрашава да направи автомобил от пластмаса още през далечната 1941 година.
Всъщност, във Ford са принудени да го направят, тъй като цялата стомана по това време е предназначена за военната индустрия.
Крайният резултат е прототипът Soybean Car, чиято каросерия е създадена от пластмаси на основана на соеви бобове, пшеници, лен и коноп. Колата тежи едва 860 кг, но така и не стига до серийно производство.