IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изследване: електричеството е по-ефективно и по-малко рисково от водорода

Производството на синтетични горива всъщност може да увеличи употребата на нефт

Ново изследване направи заключение, че електромобилите са по-ефикасно решение като тип задвижване за колите, отколкото водорода. Нещо повече, според анализа, цената за създаване на водород за транспортни средства, както и т. нар. "е-горива" би могла да доведе до още по-голяма зависимост от фосилните енергийни източници.


водород


Макар чисто електрическите задвижващи системи да изглежда, че превземат автомобилния свят, автомобилни производители като Toyota и Porsche все още правят сериозни проучвания относно водорода и синтетичните горива. Последните изглеждат доста обещаващо, тъй като могат да се използват директно, или с малки модификации, в съществуващите двигатели с вътрешно горене и изглеждат като начин, който би могъл да спаси ДВГ.

Проблемът, обаче, е, че енергията, необходима да се направят такива горива, все още е доста по-голяма от тази, която е необходима за задвижването на електромобилите, според изследването, публикувано в журнала Nature Climate Change. Според Фалко Уекерд от Потсдамския институт за изследване на климатичните промени, който води изследването, това може да доведе до голяма стъпка назад по отношение на ефективност и екология.

"Базираните на водород горива могат да са велик и чист преносител на енергия, но все още техните разходи и свързаните рискове са много големи", заявява Уекерд. "Ако прегърнем технологиите с вътрешно горене и се надяваме да ги захранваме с подобни горива, това би било прекалено скъпо и дефицитно начинание. Което в крайна сметка може да доведе до това, да горим повече нефт и газ".


зарядни станции


Горните твърдения, разбира се, не означават, че няма нужда да се разработват технологии за водород и синтетични горива. Всъщност, за сектори като тежкотоварния транспорт на далечни разстояния, както и за авиацията (особено а далечните полети), електрическата енергия може да не е подходящо решение.

Ако успеем да направим повечето автомобили, както и отоплението в домовете, електрически, горецитираните сектори на индустрията биха могли да процъфтяват без да претоварват енергийната инфраструктура. Според изследването, синтетичните горива се нуждаят от 5 пъти повече електричество, отколкото автомобилите, задвижвани от батерии, така че доставките към индустриите всъщност могат да изискат завръщане към фосилните горива.

"В момента сме доста далеч от това да произвеждаме електричество от 100% възобновяеми източници", заявява Ромен Сачи, член на екипа, съставил проучването. "Ако се произвеждат чрез настоящия енергиен микс в Европа, базираните на водород горива всъщност биха могли да увеличат, а не да намалят емисиите на парникови газове, в сравнение с използването на фосилни горива".

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като разбрах че водорода го извличали като ползвали въглища, нефт или ток и то доста големи количества се хванах за главата. Това извличане и изключително енергоемко и безумно скъпо. Направо граничи с лудостта да се направи масово. Евентуално може да се ползва само за военни цели, или нещо супер бутиково.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Васил ( преди 1 месец )
    Когато почнем да го теглим от сероводорода в черно море, тогава ще му излезе сметката
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Многоников троле, няма сайт в който да не тролиш и лъжеш. Направо ми се повръща какви долни платени *** съшествуват на тази планета. Ето точно заради такива като теб, намразих електричките.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Как точно го изчислявате? Толкова много глупости, че е абсурдно да се оборват. Никой вече не използва кобалт, а това за 10-те тона дойде от същите платени "изследвания", които твърдят, че електричките замърсяват само 2 пъти по-малко от ДВГ.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Енергоемък ( преди 1 месец )
    Изчислено е, автомобили които харчат под 6/100 са с по-малък въглероден отпечатък от който и да е ел автомобил. Въпросът е че доста хора не искат да карат автомобили с такъв разход, особенно в САЩ. Въорият проблем е че икономиката става зависима и изнася национален продукт копувайки петрол, помисли кога започна бума на ел авт. по време на най-високите цени на петрола,, когато Русия и ОПЕК си разиграваха коня както желаят.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Да не искаш да кажеш, че си за електрическите автомобили и не си от сектата на антиелектриците? Извинявай ако съм те обидил и наистина си за навлизането на електромобилите.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 1 месец )
    Сравнението е некоректно, електричество/водород. По-скоро, батерия/водород. Електричество в колата не можеш да сипеш, можеш да сипеш водород. Водорода е средство за съхранение на ел енергия, проблема е че е с ефективност 20%
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    #21, ама ти и тук ли дойде, многоников троле? Не ти ли стигна да тролиш в умрелия сайт ***, та и тук започна да се изхождаш? И продължаваш да вярваш, че само аз съм антиелектрик. Сериозно си увреден.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Енергоемък ( преди 1 месец )
    Практически пример? Един автомобил с ДВГ при съвременните 130гр со2/км, за 200 000 км ще отдели 26т. СО2. Един електромобил, при 40% ток от фосилни горива в микса, ще отделя по 400 гр за киловатчас. При 0,2kwh/км са по 80 грама на километър или 16 тона за 200 000 км. За производството на водород е необходимо три пъти по-голямо количество енергия за изминаване на километър , а за синтетичните горива пет пъти съответно 48т и 80т СО2 за 200 000км . Къде отиде екологията?
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Енергоемък ( преди 1 месец )
    Това е ключовата дума. Колко ще замърсява производството на батериите зависи от това колко чиста е енергията с която се произвеждат и рециклират. Значи дори според видния антиелектрик минтирита, за производството на батерия се отделят 10 тона co2. Но според него производството на водород и синтетични горива било въглеродно неутрално, въпреки че е пет пъти по енергоемко от зареждането на батерия?А тази енергия откъде идва бе минтири тинтири? Май ползваш двоен стандарт?