Компанията Toyota обяви, че е започнала изпитания на двигател с вътрешно горене, работещ на водород. Експериментално новият агрегат ще бъде поставен на седана Corolla Sport, който ще участва в японските серии за издръжливост Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook.
Интересното е, че не става дума за агрегат, работещ с водородни горивни клетки, какъвто се използва на при Toyota Mirai, например, а за стандартен двигател. Това е 3-цилиндров турбомотор с обем 1,6 литра, чиито горивни системи са адаптирани да работят с компресиран водород. В случая вредните емисии ще бъдат малко над нулата, тъй като в тях ще има малко изгорено масло.
Подобен двигател има редица преимущества, още повече че автомобилната индустрия е поела курс на декарбонизация. Първо, водородът се възпламенява по-бързо от бензина, което означава по-добра отзивчивост. Второто, водородните мотори запазват всички качества на двигателите с вътрешно горене, в това число звука и вибрациите им. А това означава, че поне на първо време те ще бъдат използвани при спортни коли.
Затова и Toyota ще усъвършенства технологията именно в състезание. Първоначално водородният турбомотор ще бъде поставен под капака на Toyota Corolla Sport, подготвена за участие в сериите Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook. Автомобилът ще бъде зареждан със "зелен водород", изработен в предприятието Fukushima Hydrogen Energy Research Field. Това е един от най-големите заводи в света, като е разположен на 20 км от ядрената централа Фукушима и използва електричество от локална слънчева електростанция с мощност 20 мегавата.
Снимка и видео: Toyota