IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota тества двигател с вътрешно горене на водород

Моторът ще дебютира на състезателен автомобил на японската марка (ВИДЕО)

Компанията Toyota обяви, че е започнала изпитания на двигател с вътрешно горене, работещ на водород. Експериментално новият агрегат ще бъде поставен на седана Corolla Sport, който ще участва в японските серии за издръжливост Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook.


водород Toyota


Интересното е, че не става дума за агрегат, работещ с водородни горивни клетки, какъвто се използва на при Toyota Mirai, например, а за стандартен двигател. Това е 3-цилиндров турбомотор с обем 1,6 литра, чиито горивни системи са адаптирани да работят с компресиран водород. В случая вредните емисии ще бъдат малко над нулата, тъй като в тях ще има малко изгорено масло.

Подобен двигател има редица преимущества, още повече че автомобилната индустрия е поела курс на декарбонизация. Първо, водородът се възпламенява по-бързо от бензина, което означава по-добра отзивчивост. Второто, водородните мотори запазват всички качества на двигателите с вътрешно горене, в това число звука и вибрациите им. А това означава, че поне на първо време те ще бъдат използвани при спортни коли.



Затова и Toyota ще усъвършенства технологията именно в състезание. Първоначално водородният турбомотор ще бъде поставен под капака на Toyota Corolla Sport, подготвена за участие в сериите Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook. Автомобилът ще бъде зареждан със "зелен водород", изработен в предприятието Fukushima Hydrogen Energy Research Field. Това е един от най-големите заводи в света, като е разположен на 20 км от ядрената централа Фукушима и използва електричество от локална слънчева електростанция с мощност 20 мегавата.

Снимка и видео: Toyota

0 от 500
  • #19
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама разбира се. В електрическата ера, все на някой ще му се прииска да почувства малко вибрации в гъ.зъ. Ще иска да си припомни тръпката, да ходи да сменя масло, филтри и ремъци, и да чака две седмици гърците от Цариградско да му кажат какво се е случило на вечния двигател, че не кашля нещо...Евала на бай Тойода...
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Тонале ( преди 2 години )
    Водоридната мрежа е толкова неразвита а без нея водородните коли са нищо.
  • #17
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Djak ( преди 2 години )
    Някои от словоблудстващите тук, трябва да им се напомни, че мироопазващите части на ООН са с Тойота , както и папата е с водороден Мурай. И нека да запомнят, че когато те са в небитието, Тойота ще я има и след тях.
  • #16
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Е те акционерите са свободни да си продадат акциите щом не им изнася сигурната инвестиция с постоянна печалба. Като са толкова взискателни да ходят да надуват балона на Илонката. Ама не смеят, че скандинавски пенсионни фондове са това, не върви да изчезнат в небитието като българските.
  • #15
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Оня ( преди 2 години )
    Тойота винаги са първи .... Винаги крадат и копират, даже преди китайците ! Факт!
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Б ( преди 2 години )
    Анонимния 16,много си злобен,по полека,че ще се пръснеш от злобата,която те е обсебила.
  • #13
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Б ( преди 2 години )
    ТОЙОТА винаги са първи,останалите ги копират.
  • #12
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Напред с материала ( преди 2 години )
    Немците ги правеха тия двигатели преди 200 години,но не знаеха ко да ги правят,щото още не беше измислен автомобилът!!! :))))))
  • #11
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Разбирач ( преди 2 години )
    Е това е вече добра новина!
  • #10
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    А колко са добри немските хибриди става ясно от факта, че Тойота (заедно с Мазда) покриват безпроблемно ЕС лимитите за емисии 2020, докато ВАГ ще плащат солена глоба за напокриване, въпреки че са се събрали с китайските SAIC и MG, които предлагат само електромобили.