IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen: Водородът е пълна безсмислица

Победа на Байдън е по-добрe за нас, заяви шефът на германския концерн

Потенциалът за развитие на водорода като автомобилно гориво е твърде надценен, смятат от Volkswagen. Гигантът влезе в спор по темата с германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която активно лобира за развитие на водородните горивни клетки.
  
   
водород, Германия, станция
За разлика от Mercedes, който има собствени проекти в областта на водородното задвижване, и BMW, която развива такава технология в партньорство с Toyota, VW няма работещи проекти с горивни клетки
  
  
Ябълката на раздора е националният план за насърчаване на електрическата мобилност, който трябваше да създаде конкуренция между водородното задвижане и електромобилите с батерии (BEV). Браншовата организация обаче отхвърли плана в този вариант и настоя да има специални субсидии за водорода. Това на практика ще извади сегашните електромобили от обхвата на правителственото подпомагане. Volkswagen, който инвестира десетки милиарди в преминаването към BEV, реагира остро и нарече насърчаването на водорода "безсмислица" и "лоша употреба на чистата енергия".

В изявлението на концерна, публикувано от T&E, се казва, че "така нареченият потенциал на тези алтернативни течни горива (втечнен водород и биогорива, б. ред.) е... много силно надценен", и освен това те са "сложни, обвързани с големи разходи, не много допринасящи в борбата срещу климатичните промени и с ниска ефективност".
  
  
Херберт Дийс
Който и да е новият президент във Вашингтон, заплахата от мита и търговски бариери си остава, предупреди Дийс


Междувременно главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс заяви, че победа на демократа Джо Байдън в президентските избори в САЩ ще е по-благоприятна за интересите на компанията. "Една демократическа политика от Белия дом ще е повече в тон с нашата глобална стратегия за преход към електрическо задвижване", заяви Дийс в разговор с Bloomberg.


 

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Унофри ( преди 2 месеца )
    Онуфри, авторитетно, но доста некомпетентно! От две години карам Мирая. Цената ми е без промяна - 9.5 евро килограм. И в Германия, и в Белгия. Автомобилът е служебен. В градска зимна среда (Кьолн) сме на 1.4-1.5кг/100. Междуградско до 1.1. За много знаещия за зарядните станции - зареждане на 5-6 кг (пълен резервоар) отнема 5 минути, но по минута чакам при закачане и откачане на щранга (не е като пистолета на бензиностанцията). Но в Германия при 100+ станции има към 1000 автомобила все още.
  • #31
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Volkswagen: Водородът е пълна безсмислица. И електричеството е пълна безмислица. И пропан-бутанът е пълна безмислица. И метанът е пълна безмислица. И бензинът е пълна безмислица. Ще правим само дизели. Също така разработваме автомобили на дърва и въглища, щото има мноо дърва за изсичане и въглища за копане. Дървата не са безмислица и въглищата не са безмислица. Така мислим ние от фолксваген.
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ха ( преди 3 месеца )
    Кисело гроздето за вагините
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Не е само това ( преди 3 месеца )
    И какво като имаш евтин добив и съхранение на водорода? Една водородна станция за зареждане на 50 автомобила дневно струва около милион долара. Ако решат че инвестицията трябва да се върне за 10 години без грам печалба и без да се смятат наеми, заплати и разходи за ток и други консумативи, към цената на всяко зареждане трябва да се добавят едни 5,5 долара. И това е цената на зареждане с 0 долара за водород 0 долара за заплати и никаква печалба. Кой ще е луд да инвестира в такъв бизнес?
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма евтин начин за добив и съхранение на водород! Технологията за производство на електричество от него е добра и доста разработена, но не решат ли предходните два проблема масово въвеждане няма да има!!!
  • #27
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До всички химици ( преди 3 месеца )
    Никой не е казал, че електролизата е сложен процес. Просто е неефективен. Ако използваш 10 киловатчаса електроенергия, за да произведеш водород, а после с този водород произведеш отново ток, ще получиш 4 киловатчаса електроенергия. Ако просто заредиш този ток в батерията, от 10 киловатчаса заредени, може да ползваш 9,5 киловатчаса. Една бърза домашна станция струва 500 лв. малко по-бавно може да се зарежда от най-обикновен контакт. Най-обикновената водородна зарядна станция струва милион $.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Преди няколко години видях някъде из нет-а , продаваха комплект да си сглобиш работещ модел за електролиза ,задвижващ една детска количка. Та явно не е толкова неземен процес
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    вервайте ми ( преди 3 месеца )
    Виж , дизела е друга работа , 15 години да набутваш 2.0 тди в 50% от производстото - това е дъ фючър.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Онуфри, объркал си също и синия със сивия. И двата се произвеждат от метан, но при синия над 90% от въглеродния двуокис се улавя, така че има минимални въглеродни емисии. Японците разработваха и ядрени реактори с когенерация на водород - като нагрееш вода до 2500 градуса, директно се разпада на килород и водород, но нещата след Фукушима се разъхнаха.
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Онуфри ( преди 3 месеца )
    Който чете долу да размени син и зелен(с извинение). Иначе водорода би бил идеален за въздух, където батериите са тежки. Например за доставки с дрон на водород за много повече обсег. Вече се тестват прототипи с дронове, но също така и с влак, камиони и т.н. Мисли се сериозно и за авиосектора. За автомобили може би не е толкова удачен наистина.