Във времена, в които електрификацията настъпва ударно при автомобилите, понякога много лесно може да се объркваме в различните термини. Ако под електромобил най-общо разбираме машина, задвижвана с батерии и електромотор, то при хибридните автомобили имаме няколко отделни категории. При това - с големи разлики помежду си.
Днес ще обърнем внимание не на познатите ни хибриди или на тези с плъг-ин системи, а на така наречените "микрохибриди". Често тази технология може да се срещне и като "мек хибрид" или "лека хибридизация". Но какво ще рече това? Защо производителите залагат на нея и кое е специалното при подобни автомобили?
Защо не можем да считаме микрохибридите за истински хибриди, и кои са отличителните случаи, вижте в галерията:
Какво е микрохибрид и защо не е истински хибрид (ГАЛЕРИЯ)
Микрохибридните системи предлагат доста предимства за производителите: опростена разработка и по-ниски разходи в сравнение с истинските хибриди, тъй като електромоторът и батерията са сравнително малки, не много тежки и мощни. Което прави конвертирането на конвенционален модел в мек хибрид доста лесно.
Един от най-ярките примери за конверсии е Suzuki, които предлагат в моделите си система със старт-стоп и "бустер" функция за турбодвигатели, която работи на 12 волта. Допълнителното тегло е нищжно (батерията тежи само 6,5 кг), а разликата в цената на колите е около 1500 евро. Но според производителя, разликата в разхода на гориво е до 17% в полза на меките хибриди.
При Hyundai и Kia, от друга страна, нещата са малко по-различни. При модели като Tucson и Sportage, макар микрохибридизацията да задвижва 12-волтов електромотор, е налична по-ефикасна 48-волтова батерия, с трансформатор, регулиращ входящото и изходящото напрежение.