Във времена, в които електрификацията настъпва ударно при автомобилите, понякога много лесно може да се объркваме в различните термини. Ако под електромобил най-общо разбираме машина, задвижвана с батерии и електромотор, то при хибридните автомобили имаме няколко отделни категории. При това - с големи разлики помежду си.
Днес ще обърнем внимание не на познатите ни хибриди или на тези с плъг-ин системи, а на така наречените "микрохибриди". Често тази технология може да се срещне и като "мек хибрид" или "лека хибридизация". Но какво ще рече това? Защо производителите залагат на нея и кое е специалното при подобни автомобили?
Защо не можем да считаме микрохибридите за истински хибриди, и кои са отличителните случаи, вижте в галерията:
Какво е микрохибрид и защо не е истински хибрид (ГАЛЕРИЯ)
Предимството за клиентите е в намаления разход на гориво (с около половин литър на 100 км, в Зависимост от модела), особено в градското шофиране, както и леко увеличената мощност, благодарение на електрическото асистиране на двигателя при фаза на ускорение.
Предимство е и лекотата на употреба на системата, която прави всичко сама, без нужда от превключване на различни режими като в "истинските" хибриди. И не на последно място - от всички хибриди именно микрохибридите са на най-достъпна цена.