Във времена, в които електрификацията настъпва ударно при автомобилите, понякога много лесно може да се объркваме в различните термини. Ако под електромобил най-общо разбираме машина, задвижвана с батерии и електромотор, то при хибридните автомобили имаме няколко отделни категории. При това - с големи разлики помежду си.
Днес ще обърнем внимание не на познатите ни хибриди или на тези с плъг-ин системи, а на така наречените "микрохибриди". Често тази технология може да се срещне и като "мек хибрид" или "лека хибридизация". Но какво ще рече това? Защо производителите залагат на нея и кое е специалното при подобни автомобили?
Защо не можем да считаме микрохибридите за истински хибриди, и кои са отличителните случаи, вижте в галерията:
Какво е микрохибрид и защо не е истински хибрид (ГАЛЕРИЯ)
Характерното при микрохибридните системи е наличието на електрически компонент със скромна мощност, който не е създаден да се грижи за задвижването на колелата, а само да подпомага определени процеси на основния двигател с вътрешно горене. Така, електрическата система подпомага ускорението и спирането, както и рекуперирането на енергия при пасивните фази на работа. Обикновено, стартер-генератор използва тази енергия за моментно асистиране на конвенционалния ДВГ.