Икономията на гориво и производителността са основните характеристики на двигателите, използвани в автомобилната индустрия. Има обаче и още едно много важно качество - възможността за тяхното използване в най-различни превозни средства, а дори и в машини, които имат съвсем различно приложение.
Това се отнася както за някои от най-простите двигатели на Fiat, например, така и за един от най-великите мотори на Ferrari, създавани някога. Историята обаче познава много такива примери, за които ще стане дума сега.
Двигателите, поставяни на най-много различни автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Финансираният от Ford двигател Cosworth DFV е проектиран само за автомобили от Формула 1. Победата на Джим Кларк в Голямата награда на Холандия през 1967 г. с Lotus 49 (на снимката) е първата от общо 155 за този мотор през следващите 18 години в най-елитния автомобилен шампионат.
Извън Формула 1, двигателят DFV се използва и в началото на друг състезателен шампионат - Формула 3000. Той е поставен и на автомобилите, които печелят "24 часа на Льо Ман" през 1975 и 1980 г., както и на още много състезателни коли.