Икономията на гориво и производителността са основните характеристики на двигателите, използвани в автомобилната индустрия. Има обаче и още едно много важно качество - възможността за тяхното използване в най-различни превозни средства, а дори и в машини, които имат съвсем различно приложение.
Това се отнася както за някои от най-простите двигатели на Fiat, например, така и за един от най-великите мотори на Ferrari, създавани някога. Историята обаче познава много такива примери, за които ще стане дума сега.
Двигателите, поставяни на най-много различни автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Конструкторът Джоачино Коломбо проектира 1,5-литров V12 за първата кола, носеща емблемата на Ferrari - състезателната 125S от 1947 г. Малкият двигател се оказва изключително приспособим и е използван в продължение на много години, като обемът му достига 4,9 литра.
Агрегатът на Коломбо захранва голям брой модели на Ferrari, включително Daytona (на снимката) и 250. Той остава в производство в продължение на повече от 40 години, като компанията се отказва от него при спирането на производството на модела 412 през 1989 г.