Икономията на гориво и производителността са основните характеристики на двигателите, използвани в автомобилната индустрия. Има обаче и още едно много важно качество - възможността за тяхното използване в най-различни превозни средства, а дори и в машини, които имат съвсем различно приложение.
Това се отнася както за някои от най-простите двигатели на Fiat, например, така и за един от най-великите мотори на Ferrari, създавани някога. Историята обаче познава много такива примери, за които ще стане дума сега.
Двигателите, поставяни на най-много различни автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Моторът Cléon-Fonte дебютира на Renault Caravelle през 1962 г. и продължава да се произвежда до спирането на Dacia 1310 през 2004 г. Той се поставя на различни машини - от малкото комби Estafette до чудовищното 5 Turbo, което печели 4 старта от Световния рали-шампионат.
Двигателят е използван също от Alpine, DAF и Volvo, както и от Ford за южноамериканския Corcel. Той се появява и през 1962 г. на René Bonnet Djet (по-късно преименуван на Matra Djet), като това е първият пътнически автомобил със средно разположение на мотора.


5