Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.
Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):
Доста по-дълга и по-широка от предшественика си, новата Серия 80 е представена през март 1990 година. Двигателят остава непроменен - 4.0-литров редови шестак със 155 коня. Но за сметка на това 4х4 системата е основно преработена и получава заключващ се централен диференциал. През 1993 новият Land Cruiser сменя и задвижването - на въоръжение идва легендарният днес 1FZ-FE двигател, с обем 4.5 литра и 212 конски сили максимална мощност. Като опция вече се предлагат и заключващи се предни и задни диференциали.