Електрификация, нови технологии за свързаност, автономия на автомобилите, бързо развиващи се нови компании, глобална пандемия, Брекзит, недостиг на полупроводници, променящи се навици на потребителите, блокиране на Суецкия канал - списъкът с краткосрочни и дългосрочни предизвикателства пред автомобилната индустрия днес е обширен повече от всякога. На момента той граничи с фарса, но е потенциално разрушителен, особено за някои производители.
Кои компании са най-силно застрашени? Според британското издание, тези проблеми се отразяват особено зле на луксозните производители. Пет от тях в момента се намират на ръба и може сериозно да пострадат, ако обстановката не се нормализира, което изглежда невъзможно, поне към момента. Кои са те?
Премиум-марките, които са в сериозна опасност (ГАЛЕРИЯ):
Тази марка би трябвало за процъфтява в свят, фокусиран върху намаляване на вредните емисиите и премахване на задръстванията в големите градове. Нейният собственик - германският концерн Daimler, през миналата година създаде съвместно предприятие с Geely с участие 50:50 в опит да се наложи на пазара в Китай, но това засега не се получава.
В Smart се надяват, че новият малък SUV ще промени положението, но фактите говорят, че автомобилите на марката вече не се обичат толкова. За 30 години индустрията се промени значително, като това се отнася и за вкусовете на потребителите, които вече не са склонни да дават много пари за малка кола, чието обслужване е на цената на Mercedes.